تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۶۳۹۹۲
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
علی ناصری؛ قهرمان دیروز و امروز، قهرمانی برای همیشه مردم ایران است
با خودم می گویم اگر او پس 8 سال نبرد بی امان با دشمن ،درهمان روزهای تلخ تیر ماه در کنار یارانش، در ضلع شمال شرقی هور، جایی که ستاد فرماندهی قرارگاه خاتم چهار مورد هجوم و هلی برن نیروهای بعث، واقع گردید، شهید می شد، البته امروز همه به نامش سوگند می خوردند و تصویر و تندیسش در همه جای اهواز به چشم می خورد
خوزنیوز: به دنبال سخنان سردار و جانباز آزاده، علی ناصری ، عضو کنونی شواری اسلامی شهر اهواز در مراسم سوم خرداد، سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، برخی از رسانه ها و افراد، با سخنانی تند از وی یاد کرده و نسبت های ناروایی را به او منتشر کردند. اینک یکی از شهروندان اهوازی که خود، بسیجی دوره جنگ بوده، مطلبی را ارسال کرده است که توجه خوانندگان را به آن جلب می کنیم.

علی ناصری، عضو شورای شهر اهواز

وجب وجب تن اين خاك مرده را كنديم
 چقدر خاطره نيمه جان در آورديم
 چقدر چفيه و پوتين و مهر و انگشتر
چقدر آينه و شمعدان در آورديم
شما حماسه سروديد و ما به نام شما
فقط ترانه سرويم - نان در آورديم –
 براي اين كه بگوييم با شما بوديم
 چقدر از خودمان داستان در آورديم
 و آب‌هاي جهان تا از آسياب افتاد
 قلم به دست شديم و زبان در آورديم

با خودم می گویم اگر او در یکی از همان 300 عملیات شناسایی اش در هور که در کنار یاران و دوستان شهیدش به انجام رسانید، به فیض شهادت نائل می شد، حالا نام و مرامش قبله نمای عاشقانی می شد که خاک سرزمین های جنوب را برای مهر نمازشان به تحفه می برند و در خلوت راز و نیاز شان، نامش را با یا لیتنی کنتم معک زمزمه می کردند.

علی ناصری؛ قهرمان دیروز و امروز، قهرمانی برای همیشه مردم ایران است

با خودم می گویم اگر او پس 8 سال نبرد بی امان با دشمن ،درهمان روزهای تلخ تیر ماه 1367 در کنار یارانش، در ضلع شمال شرقی هور، جایی که ستاد فرماندهی قرارگاه خاتم چهار مورد هجوم و هلی برن نیروهای بعث، واقع گردید، شهید می شد، البته امروز همه به نامش سوگند می خوردند و تصویر و تندیسش در همه جای اهواز به چشم می خورد.

با خودم می گویم اگر او در پنج سال اسارتش، شهید می شد واحیانا پیکرش را به کشور بازمی گرداندند، حالا مقبره اش زیارتگاه همه کسانی بود که حماسه دلاوری های او را در زمین های داغ و تفدیده حمیدیه ، سوسنگرد، بستان و از آنجا تا دل هور و شب های گرم و نفس گیرش شنیده و اینک از سراسر کشور به زیارتش آمده و ضریحش را در آغوش می گرفتند.

با خودم می گویم حالا که او شهید نشده و هنوز در این سرای خاکی، نفس می کشد، پس چرا دیگر به نام و مرامش فکر کنیم و تصویر و تندیسش را بسازیم یا حتی بخواهیم یادی از رشادت هایش کنیم؟ حالا که او عضو همین شورای شهر اهواز است و به سادگی می رود و می آید و حتی هیچ امتیازی را هم قبول نکرده است تا فرقی بین او مردم عادی باشد، حالا دیگر چه نیازی به علی ناصری داریم؟

علی ناصری؛ قهرمان دیروز و امروز، قهرمانی برای همیشه مردم ایران است
اردیبهشت ماه 1361 / پاسگاه شهابی/ بعد از عملیات بیت المقدس / ایستاده از راست به چپ: عباس هواشمی، محمد اردو، علی ناصری، رزمنده، نماینده دفتر سیاسی سپاه مرکز، عبداله عطشانی، عبدالرضا عبیداوی، محمود احمدی / نشسته از راست: ابوالقاسم براتعلی پور، فرهاد براهنه، رزمنده، شهید علی هاشمی, علی بویه و رزمنده

بله، هنوز هم هستند کسانی که فکر می کنند، بهترین دلاوران، همان هایند که در قطعه شهدا آرمیده اند. هنوز هم هستند کسانی که دوست دارند قهرمانان را در قاب های طلایی رنگ مراسم ها یا در قامت بنرهای  برافراشته دربلوار های شهر ببیند و بر جای خالی شان حسرت بخورند. برای این ها و اصولا برای بسیاری از ما ایرانی ها، یک قهرمان، حتما یک قهرمان مرده است. یعنی عادت کرده ایم که همیشه به عقب و به گذشته نگاه کنیم و الگوهای مان را از آنجا بگیریم.

همین امروز، باور کنید همین امروز اگر علی ناصری به دعوت حق و اشاره ملک الموت، لبیک بگوید و بقای این جهان را با لقای دوست، معامله کند و صبحی که همه ما اهوزی ها و همه ما ایرانی ها از خواب برمی خیزیم و او دیگر برنخیزد، از همه این مرز و بوم، همه آنها که خاطره ای از جنگ دارند، حالا تلخ باشد یا شیرین، برای او عزادار می شوند! می دانید چرا؟ چون ما مرده پرستیم. چون ملتی هستیم که قهرمانان به خاک افتاده مان را بیشتر گرامی می داریم تا قهرمانانی که در میان ماهنوز راه می روند و  نفس می کشند.

حالا می خوانیم که وقتی این قهرمان، سخنی می گوید که مربوط به خاطرات او از همان سال هایی است که هیچ کس امروز، بهتر و بیشتر از او حق روایت شان را ندارد، عده ای بر می آشوبند و به هر کلام نامتعارف و ناصوابی متوسل می شوند تا نشان بدهند که علی ناصری چه هست و او را به صفاتی منتسب می کنند که البته هرگز شایسته این مرد بزرگ نیست.

کفر چو منی گزاف و آسان نبود
محکم تر از ایمان من ایمان نبود
در دهر چون من یکی و آن هم کافر
پس در همه دهر یک مسلمان نبود

علی ناصری ، سردار بی ادعای جنگ، همرزم با وفای سرداران شهیدی همچون علی هاشمی، امروز همچنان همان علی ناصری سال های دفاع مقدس و بلکه آبدیده تر و راسخ تر است. اگر کسانی هستند که خاک پاک مقابر شهدای جنگ را سرمه چشم می کنند، بهتر است بدانند که علی ناصری، یار دیرین سرداران و رزمندگان شهید، اینجا در اهواز، هنوز نفس می کشد و نفس های گرم او همچنان ما را از خاطرات دلاوری های قهرمانان این کشور، گرم و لبریز از غرور می کند.
اجازه بدهید برای این مرد که نمادی از اتحاد اقوام خوزستان است، کلاه مان را برداشته و سر را فرود آوریم.

علی ناصری قهرمان دیروز و امروز، قهرمانی برای همیشه مردم ایران است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۸
حبیب
|
Finland
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
0
17
درود بر سردار علی ناصری
سید سهراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
0
16
همواره در طول تاریخ آنهاییکه در انقلاب و جنگ و دفاع از دین و سرزمین هیچ هزینه ای نکردند فریاد حق خواهی و سهم خواهیشان از انقلاب از همه بلندتر است و بر عکس خون دادها و جان دادها و هزینه کننده ها به عقب رانده میشوند و در کوچه پس کوچه های رقابت و برداشت در مسابقه دنیا فراموش میشوند آری چنین بود برادر و چنین خواهد ماند ... هرکدام از شهدا و سرداران شهیدی که ... و مقدس میشماریمشان که هستند اگر شهید نمیشدند و در بین ما بودند هزار انگ و سخن ناروا به آنها میچسباندیم
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
3
16
سلام بر سردار اسلام .درود بر مردان بی ادعا.بر دستان علی ناصری ها و همرزمانش بوسه میزنم.حاج علی ما جوانان اهوازی با تمام وجود از شما حمایت میکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
پوزش. اشتباه منفی زدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
0
4
سردار ناصری در روز سوم خرداد در سخنرانی که داشتند گفته بود که نباید کسانی را که در دوره دفاع مقدس نقش موثری داشتند، فراموش یا حذف کرد. او مشخصا به آقای هاشمی رفسنجانی و نخست وزیر دوره جنگ اشاره کرده و خواسته بود تا تاریخ جنگ به درستی روایت شود. پس از این سخنرانی، عده ای از جمله برخی از اعضای شورای شهر با موضع تند به او حمله کردند و بی آنکه اصل سخنان سردار را متوجه شوند، از موضع او ،چیزی دیگری نشان دادند. امید است با افراد دلسوز و امتحان پس داده نظام ، با حوصله و احترامی که شایسته آن هستند، برخورد شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
0
4
یادگار شب های هور، شیر روز و عابد شب، جوان پاکباخته سال های جنگ، سردار علی ناصری، استعینوا به صبر یا اخی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
0
3
سلام و درود بر دلاور ایران زمین، شیر بیشه های هور، سردار سرتیپ علی ناصری.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
0
3
این واقعا دردناک است که کسانی که برای نظام سلامت و جوانی خود را دادند، حالا نتوانند حرفشان را بزنند. 24 ساعت در تلویزون صحبت رزمندگان است مگر علی ناصری رزمنده و فرمانده دوران جنگ نبود؟ مگر در اسارت نبود؟ مگر جانباز نیست؟ اگر او نتواند حرف بزند چه کسی از دفاع مقدس بگوید؟ زندگی ساده و بی حاشیه آقای ناصری گواه سلامت اوست. به حرف هایش گوش بدهید.او مصلحت کشور را می خواهد.حرف های اقای ناصری در حد مصالح ملت و کشور است و بعضی ها با تنگ نظری نمی توانند بفهمند.
منجزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
1
3
حرمت سردار ناصری را شکستن حرمت شهدا راشکستن است درود بر خوزنیوز و قلم آزاده ای که این مطلب را نوشته است
ناشناس
|
Finland
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
0
3
درود بررزمندگان وجانبازان فراموش شده دفاع مقدس
رضا از اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
0
2
البته در شخصیت برجسته سردار ناصری عزیز شکی نیست و همه ما وظیفه داریم از ایشان دفاع کنیم ولی این موضوع را نباید با مواضع فنی و سیاسی ایشان بیامیزیم. هر چند که تا کنون هم موضع منفی از ایشان شاهد نبوده ایم ولی صرفا از این جهت این مطلب رو بیان کردم که دفاع از ایشان خدای نکرده شکل جوگیری به خودش نگیرد و با تعقل و تعمق رفتارهای سیاسی ایشان و سایر اعضای شورای شهر را تحت نظر قرار دهیم.
جوان اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
0
3
درود بر سردار عزیز و دوست داشتنی حاج علی ناصری میخواهم بگویم حاج علی همانطور که در طول هشت سال جنگ و بعد از آن ثابت قدم و راسخ بودید باز هم باشید و هیچ باکی به دلتان راه ندهید چون خدا باماست و ما جوانان اهواز با شما هستیم و با جان و دل میگوییم دوستتان داریم
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
0
1
باسلام.مگر خوزستانی جماعت غیر از کوبیدن هم استانی خودش کار دیگه ای هم بلده
خوزستان وآب برد عزیزان،از خواب زمستونی بیدار شین لطفا"
خوزستان کم مشکل نداره کم بهم دیگه بپرین آقایان خدمتگزار!!!!!
راهداری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
0
0
سوابق افرادی که درمورد ایشان صحبت کرده وگفته های وی را ناعادلانه به باد انتقاد گرفتند بررسی کنید.ببنید درکجابودند وقتی جنگ بود عرصه بر شیران عالم تنگ بود.
مجتبی گهستونی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
0
0
با فرزندان میهن مهربانانه برخورد کنیم. با آنان تقابل نکنیم و احترامشان را نگه بداریم. یاد و خاطره همه شهدا و جانبازان و اسرا و مفقودالاثرها و رزمندگان را گرامی می دارم.
احمد خان نژاد
|
Poland
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
0
0
با سلام درود بر ناصری متاسفانه در انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اینکه سردار ناصری امین دولت سردار ملت رزمنده 8سال دفاع مقدس ولی متاسفانه به اقای ناصری حرمت شکنی شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0
0
حاج علی....من از نزدیک با این مرد اشنایی دارم....سهم او از انقلاب،جنگ،مسئولیت هاینظامی و غیر نظامی اش فقط یک واحد آپارتمان در کوی سعدی اهواز است و بس.....امان از کسانی که با اسم دولت بریز وبه پاش میکنن،حقوق میگیرن از نوع ملیاردی و....وحاج علی که از همان اول سادگی رو زیسته...
دوستان عزیز بدانن خانوم حاج علی ناصری 5سال با قبر خالی او در زمان اسارت که هیچ خبری ازش نبود سر کرد....حالا اگه موضع یکی با رفسنجانی و...باشه یا نباشه اعتقاد اوست و به ما ربطی نداره....رفسنجانی هم با تمام بدی هاش،خدماتی هم کرده نباید خو به خاطر بدی هایش خدماتش رو فراموش کنیم...
یاسر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
تک تک ملت ایران مدبون سردار ناصری و امثال ایشان اند. هرچند کسانی باشند که نفهمند و اهمیتی هم ندارد وقتی که خدا شاهد و قاضیست.
:
:
:
آخرین اخبار