تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۴:۰۴
کد خبر: ۶۴۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همزمان با آبگیری سد گتوند، 6 هزار ماهی در خطر نابودی
همزمان با آبگیری سد گتوند 6 هزار ماهی در مجتمع پرورشی ماهی آزادگان در خطر تلف شدن قرار می‌گیرند / ‌با توجه به اعلام هواشناسی در خصوص تشدید گرمای هوا در روزهای آینده و همچنین با آغاز آبگیری سدگتوند، نه‌تنها مجتمع آزادگان بلکه مجتمع‌های پرورش ماهی در خرمشهر و شوشتر نیز با کمبود آب و در نتیجه تلف شدن ماهی‌ها روبه‌رو هستند
مدیرعامل اتحادیه آبزی‌پروری خوزستان گفت: همزمان با آبگیری سد گتوند 6 هزار ماهی در مجتمع پرورشی ماهی آزادگان در خطر تلف شدن قرار می‌گیرند.

 به گزارش خوزنیوز به نقل از ایسنا ،سیدمصطفی موسوی عنوان کرد: ‌با توجه به اعلام هواشناسی در خصوص تشدید گرمای هوا در روزهای آینده و همچنین با آغاز آبگیری سدگتوند، نه‌تنها مجتمع آزادگان بلکه مجتمع‌های پرورش ماهی در خرمشهر و شوشتر نیز با کمبود آب و در نتیجه تلف شدن ماهی‌ها روبه‌رو هستند.

وی افزود: در چند روز گذشته نیز استخرهای پرورش ماهی با کمبود آب روبه‌رو بودند، به‌طوری که با افت فشار آب، دستگاه‌های پمپاژ برای تامین آب مورد نیاز، از کار افتاده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه آبزیپروری خوزستان ادامه داد: یک استخر پرورش ماهی به دلیل گرما و فشار هوا، با کمبود اکسیژن روبه رو شده و برای جلوگیری از تلف شدن ماهی‌ها، باید آب تازه وارد استخر شود.

موسوی گفت: با کاهش و دبی‌ آب، در حال حاضر چند ایستگاه پمپاژ مجتمع آزادگان از کار افتاده و امکان برداشت آب و انتقال آن به استخرهای پرورش ماهی وجود ندارد. با آبگیری سد و به دنبال آن کاهش سطح آب رودخانه کارون نيز وضعيت بحراني مي‌شود.

وي با تاكيد بر اين‌كه آبگيري سد در فصل گرم تابستان اقدامي غير علمي است تاكيد كرد: ‌آبگيري بايد در فصل زمستان و پرباران سال انجام شود و با توجه به شدت گرما در خوزستان اين اقدام به صلاح نيست و بايد هر چه سريعتر اين بحران حل و انجام آن متوقف شود. در غير اين صورت همه ماهي‌هاي پرورشي خوزستان تلف مي‌شوند.

به گزارش ایسنای خوزستان پیش از این نیز سازمان آبفای استان نسبت به افت فشار آب در شهرستان‌های خوزستان همزمان با آبگیری سد گتوند هشداد داده بود
:
:
:
آخرین اخبار