تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۵۲۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
موسوی آزاد خبر داد:
یک واحد صنعتی در آبادان پلمب شد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان از پلمب یک واحد صنعتی واقع در شهرک صنعتی آبادان خبر داد.

سید احمد موسوی آزاد گفت: شرکت پالایش پاسارگاد اروند به دلیل رعایت نکردن شرایط اصولی مد نظر محیط زیست و پس از دریافت چهار اخطاریه و با هماهنگی فرمانداری و دریافت حکم از دادستانی آبادان پلمب شد.

وی با بیان اینکه کار این شرکت تولید مواد پلاستیک و روغن بازیافت از ضایعات پتروشیمی بوده است، افزود: واحد مذکور علاوه بر در اختیار داشتن دو کوره فرسوده، مواد اولیه را به طور کاملا غیر اصولی در فضای باز شرکت نگهداری می کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان اظهار کرد: سال گذشته طی دو اخطار و امسال نیز در دو اخطاریه دیگر ضمن یادآوری موارد تخلف، از این واحد خواسته شد تا  نسبت به نگهداری اصولی مواد شیمیایی و بهبود وضعیت کوره های یاد شده اقدام کند که متاسفانه چنین نشد و مسئولان این شرکت هیچ فعالیتی در این خصوص انجام ندادند.

موسوی آزاد تصریح کرد: نگهداری مواد شیمیایی در فضای رو باز علاوه بر ایجاد آلودگی در محیط سبب انتشار بوی نامطبوع در هوا شده بود به نحوی که با گذر از جاده آبادان - اهواز می توان این بوی نامطبوع را استشمام کرد.

وی یادآور شد: موضوع پلمب این واحد صنعتی طی دو مرحله انجام شد. در مرحله نخست طی یک مهلت سه روزه از آنان خواسته شد تا برای رفع موارد یاد شده و فراهم سازی شرایط مد نظر اداره حفاظت محیط زیست اقدام کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان افزود: از آنجاییکه هیچ اقدامی از سوی مسئولان این واحد صورت نگرفت لذا در مرحله دوم و با اخذ مجوز از سوی دادستانی اقدام به پلمپ واحد یاد شده کردیم.

به گفته وی رفع پلمب در صورت تامین شرایط مدنظر اداره حفاظت محیط زیست و بازدید مجدد از واحد یاد شده امکان پذیر خواهد بود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار