تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۶۶۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خاطره سردار قاسمی از مقام معظم رهبری / دلایل حضور در لیست تحریم
به اندازه وزیران قبلی پالایشگاه و پتروشیمی ساختم
وزیر پیشنهادی نفت با بیان خاطره ای از سفر مقام معظم رهبری به عسلویه در نوروز امسال، دلایل حضور نام خود در لیست تحریم اتحادیه اروپا و آمریکا را اعلام کرد و گفت: شایستگی وزیران سابق و اسبق نفت را ندارم اما به اندازه تمامی این وزیران پالایشگاه و پتروشیمی ساخته‌ام.

به گزارش خوزنیوز به نقل از مهر، رستم قاسمی در جمع مدیران ارشد صنعت نفت در تشریح مهمترین خط قرمزهای جدید مدیران و کارکنان صنعت نفت با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری خط قرمز تمامی فعالیتهای و تصمیم گیریها در وزارت نفت خواهد بود، گفت: از سوی دیگر به انجام فعالیتهای سیاسی، حزبی و جناحی در صنعت نفت هیچ گونه اعتقادی ندارم و تمامی مدیران باید از این نوع فعالیتها پرهیز کنند.

علاقه ای به وزیر نفت شدن نداشتم

وزیر پیشنهادی نفت درباره چگونگی پذیرش پیشنهاد مدیریت کلان وزارت نفت، تصریح کرد: در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا دارای اختیارات وسیعی بودم.
 
وی با اعلام اینکه در حال حاضر طرحها و پروژه های متعددی را در بخش ساخت خطوط لوله، پالایشگاههای نفت و گاز و واحدهای پتروشیمی توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در مراحل مختلف طراحی، ساخت و اجرا بوده است، اظهار داشت: از سوی دیگر همزمان با اجرای این طرحها بالغ بر 15 پروژه محرومیت زدایی را شخصا مدیریت می کردم.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه پیش از مطرح شدن طرح ادغام وزارت نفت و نیرو به عبارت دیگر حدود چهار ماه قبل پیشنهاد وزارت نفت را به من داده بودند، تاکید کرد: اما به دلیل مشغله های کاری در قرارگاه خاتم این پیشنهاد را نپذیرفتم.
 
قاسمی با بیان اینکه در حال حاضر این این احساس را دارم که می توانم در صنعت نفت خدمتگذار نظام باشم، بیان کرد: بر این اساس برای حفظ، صیانت و پاسداری از نفت حاضر به پذیرش مسئولیت در وزارت نفت شده ام.
 
به اندازه وزیران قبلی پالایشگاه و پتروشیمی ساختم
 
به گزارش مهر، قاسمی در ادامه با تقدیر و تشکر از تمامی وزیران نفت، اقدامات و تصمیم گیری های آنها، گفت: قطعا من شایستگی وزیران سابق و اسبق نفت را ندارم اما به اندازه تمامی این وزیران پالایشگاه و پتروشیمی ساخته ام.
 
وزیر پیشنهادی نفت با یادآوری اینکه یکی از مهمترین مشکلات فعلی پیش روی صنعت نفت افزایش زمان ساخت و بهره برداری از طرحهای مختلف بالادستی و پایین دستی است، تبیین کرد: اینکه چرا باید پروژه های صنعت نفت دو تا سه برابر استاندارد جهانی تاخیر داشته باشم را آسیب شناسی کرده ایم.
 
وی از مشکلات متعدد کارفرمایی و پیمانکاری به عنوان بخشی از این مشکلات یاد کرد و افزود: باید با اجرای این نظام جدید اجرایی و تغییر ساختارها مشکلات در این بخش به حداقل کاهش یابد.
 
دلایل حضور در لیست تحریم اروپا و آمریکا
 
قاسمی در ادامه در خصوص علت حضور نامش در لیست تحریمهای اتحادیه اروپا و آمریکا، توضیح داد: بنده به دلیل مسئولیتم در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در لیست تحریم این کشورها قرار گرفتم.
 
وی با اعلام اینکه من یک چهره نظامی نیستم اما خود را پاسدار حفظ و صیانت از ثروتهای ملی و ارزشهای نظام می دانم، گفت: حتی در وران جنگ تحمیلی بنده به عنوان مهندس بیشتر در فعالیتهای عمرانی و پشتیبانی جبهه فعالیت می کردم.
 
به گفته ویزر پیشنهادی نفت در دوران هشت سال جنگ تحمیلی پروژه های مختلف عمرانی و پشتیبانی را طراحی، ساخت و اجرا کردیم.
 
یک خاطره از سفر مقام معظم رهبری به عسلویه
 
وی در ادامه با بیان اینکه در دوران فعالیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا هموراه با لباس شخصی به کارها رسیدگی می کردم، گقت: در این سالها به ندرت لباس نظامی پوشیدم.
 
وزیر پیشنهادی نفت با بیان اینکه در سفر مقام معظم رهبری به منطقه عسلویه هم با لباس شخصی به عسلویه سفر کردم، اظهار داشت: اما برخی از دوستان برایم لباس نظامی آوردند و من هم آن را پوشیدم.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه در اتوبوس حامل رهبر انقلاب هم یکی از مدیران به معظم له گفتند: " آقا ما تاکنون آقای قاسمی را با لباس سرتیپی ندیده بودیم، رهبر معظم انقلاب هم فرمودند: آقای قاسمی می دانند من به لباس سپاه علاقه مند هستم برای این موضوع لباس نظامی امروز پوشیده اند."
:
:
:
آخرین اخبار