تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۶۶۰۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجراي دوره يك ساله ويژه دانش آموزان دو زبانه قبل از ورود به دبستان
معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش استان خوزستان از اجراي دوره يك ساله ويژه دانش آموزان دو زبانه قبل از ورود به دبستان در اين استان خبر داد.

اردشير شجاعي اظهار كرد: طرح انسداد مبادي بي سوادي در استان خوزستان اجرا مي شود. تدوين بخشنامه بر اساس ليست ارسالي وزارت و پيگيري امور مربوطه برای اخذ آمار واقعي مناطق، بهره گيري از ظرفيت هاي برون و درون سازماني و برقراري ارتباط با نهادهاي مختلف مانند اداره ثبت احوال، بهزيستي و خانه بهداشت به منظور مشاركت دانش آموزان از جمله فعاليت هاي اين معاونت برای اجراي هر چه بهتر طرح در استان است.

وي ادامه داد: توسعه كلاس هاي آمادگي در مناطق روستايي دو زبانه و اجراي دوره يك ساله ويژه دانش آموزان دو زبانه قبل از ورود به دبستان و پيش بيني، تأمين و توزيع اعتبارات اجراي طرح بين مناطق نيز از ديگر فعاليت هاي اين معاونت در راستاي اجراي مطلوب طرح انسداد مبادي بي سوادي هستند.

معاون آموزش ابتدايي اداره كل آموزش و پرورش استان خوزستان تصريح كرد: شناسايي دانش آموزان بازمانده از تحصيل و پيگيري امور تحصيلي، تنظيم قرارداد با معلمان تحت پوشش و برگزاري دوره هاي آموزشي خاص معلمان و استفاده از معلمان توانمند برای آموزش اين كودكان، ارائه حمايت هاي مالي لازم از خانواده هاي داراي فقر اقتصادي و توجه خاص به نحوه آموزش در كلاس هاي چند پايه و تشكيل كلاس با حداقل نفرات در مناطق بدون مدرسه را می توان از جمله فعاليت هاي معاونان آموزش ابتدايي، بهزيستي، كميته امداد، خانه بهداشت، انجمن اولياء و مربيان و خيرين آموزشي مناطق استان برای اجراي طرح در استان نام برد.

شجاعي خاطرنشان كرد: عوامل آموزشي و اجرايي مدارس نيز بايد براي اجراي طرح نسبت به برگزاري كلاس هاي آموزشي و فرهنگ سازي و ارتقاء سطح آگاهي عمومي اولياء نسبت به آموزش فرزندان استفاده از بسته هاي آموزشي ويژه دانش آموزان بازمانده از تحصيل اقدام كنند.

وي عنوان كرد: توسعه آموزش و پرورش دوره ابتدايي در كليه مناطق كمتر توسعه يافته روستايي و عشايري، برقراري عدالت آموزشي و رفع برخي از نيازمندي هاي دانش آموزان مناطق محروم از جمله ضرورت هاي اجراي اين طرح است.

معاون آموزش ابتدايي اداره كل آموزش و پرورش استان خوزستان اذعان كرد: اهداف كيفي اجراي اين طرح شناسايي و جذب كودكان بازمانده از تحصيل دوره ابتدايي، حضور به موقع كودكان شش ساله واجد شرايط در كلاس اول ابتدايي و پيشگيري از ترك تحصيل پيش از اتمام دوره ابتدايي و همچنين تحت پوشش قرار دادن كودكان بازمانده از تحصيل (شش تا ده ساله) هدف كمي اجراي طرح است.

شجاعي بيان كرد: ماده 19 قانون پنجم توسعه، راهبرد كلان سه، هدف كلان سه و راهكارهاي سه تا پنج مفاد سند تحول بنيادين آموزش و پرورش مستندات قانوني اجراي اين طرح هستند.

بازديد گروهي از مناطق و نواحي، گزارش گيري و جمع آوري آمار و اطلاعات در اجراي اين طرح صورت مي گيرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار