تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۶۶۲۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعتراض داروسازان به رای دیوان عدالت؛
داروخانه‌ها از دریافت حق خدمات دارویی محروم شدند
رئیس انجمن داروسازان ایران با انتقاد از رای دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال مصوبه هیئت دولت مبنی بر دریافت حق خدمات دارویی در داروخانه ها، گفت: این قبیل تصمیمات، باعث مرگ داروخانه ها و فرار مغزها از کشور می شود.

دکتر رهبر مژدهی آذر به تشریح مصوبه هیئت دولت و همچنین رای دیوان عدالت اداری اشاره کرد و اظهارداشت: اخیرا دریافت حق خدمات دارویی به شکل رسمی در هیئت دولت تصویب شد که متاسفانه دیوان عدالت اداری تصمیم گرفت این مصوبه را باطل کند.

وی با انتقاد از مخالفان دریافت حق خدمات دارویی، گفت: متاسفانه در پشت صحنه، عده ای هستند که مخالف گرفتن حق خدمات دارویی در داروخانه ها هستند و لی آنچه مسلم است اینکه دریافت حق خدمات دارویی در اغلب کشورهای دنیا مرسوم است.

مژدهی آذر با اعلام اینکه بر اساس مصوبه هیئت دولت به ازای هر نسخه دارویی مبلغ 1600 تومان حق خدمات دارویی دریافت می شود، افزود: دریافت حق خدمات دارویی از پس از انقلاب و از دوران وزارت بهداشت دکتر مرندی وجود داشت تا اینکه در زمان وزارت خانم دکتر دستجردی، نسبت به آن اعتراض شد که با رایزنی های انجمن داروسازان و تصمیم وزیر بهداشت، این مشکل برطرف شد تا اینکه اخیرا دیوان عدالت دوباره رای هیئت دولت را ابطال کرد.

رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به اعتراضات گسترده داروسازان و داروخانه های کشور به رای دیوان عدالت، گفت: این تصمیم دیوان عدالت برای جامعه داروسازان کشور با بهت و حیرت همراه بوده و نمی دانند که به چه دلیل از حق خودشان محروم شده اند.

وی با اعلام اینکه دریافت حق خدمات دارویی در اغلب کشورهای دنیا مرسوم است، ادامه داد: این مبلغ بابت خدماتی است که داروسازان در داروخانه ها ارائه می دهند.

مژدهی آذر با اشاره به وجود 20 هزار داروساز در کشور که 10 تا 15 هزار نفر آنها در داروخانه ها مشغول کار هستند، گفت: حق خدمات دارویی بابت این نیست که خدمتی ارائه شود، بلکه مسئولیت نسخه های دارویی، نگهداری از داروها و... بر عهده داروساز است.

رئیس انجمن داروسازان ایران به تبعات چنین تصمیماتی اشاره کرد و افزود: اصولات افت و خیز کارها در کشور ما متاثر از تصمیمات درست و نادرستی است که گرفته می شود. اینکه ما بخواهیم داروخانه ها را از گرفتن حق خدمات دارویی محروم کنیم، مسلما آسیبها و تبعاتی دارد که متوجه جامعه می شود. قطعا، سرکوب و تحقیر داروسازان و نادیده گرفتن خدماتی که ارائه می دهند، باعث می شود که حداقل 15 هزار داروساز در صحنه آسیب ببینند و از نظر فکری نیز، 100 هزار تحصیل کرده داروسازی که ناظر بر کار داروسازان هستند، به نحو دیگری آسیب ببینند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار