تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۶۷۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جیره‌بندی،آخرین راه‌حل مبارزه با بحران کمبود آب!
عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: آخرین راه‌حل مبارزه با بحران کم‌آبی در کشور، جیره‌بندی است.

سیدمحمود کاشفی‌پور عنوان کرد: با توجه به این‌که حجم زیادی از منابع آبی در بخش کشاورزی مصرف می شود، مهمترین راه صرفه‌جویی در این بخش، استفاده از روش های آبیاری نوین است که راندمان آب را بالا می‌برد.

وی افزود: هم‌اکنون دانشگاه شهید چمران اهواز در حال برنامه‌ریزی برای انجام طرح های تحقیقاتی جهت افزایش راندمان آب در بخش کشاورزی است.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: علی‌رغم اینکه مصرف آب در صنعت و شرب خیلی کمتر از بخش کشاورزی است، اما در این دو بخش هم باید صرفه‌جویی شود.

کاشفی‌پور اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که موجب هدر رفتن آب در شبکه های آبیاری می شود، شبکه های آب‌رسانی کهنه و فرسوده ای است که در بیشتر شهرهای خوزستان وجود دارد.

وی تصریح کرد: همچنین در شرایط فعلی که کمبود آب در سراسر کشور مشاهده می شود، علاوه بر لزوم ساماندهی شبکه های آب رسانی، مردم نیز باید از لوله های آب شهری برای مصارف غیرشرب مانند شست و شوی خودرو و حیاط استفاده نکنند.

 عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان‌کرد: کاهش کیفیت آب در فصل تابستان ناشی از کمبود آب در کل کشور و بهره برداری بیش از حد از منابع آبی در خوزستان است.

کاشفی‌پور بیان کرد: بهره‌برداری از طرح های آب رسانی از جمله طرح بزرگ آب رسانی غدیر موجب بهره مندی بسیاری از شهرستان های خوزستان از منابع آبی بالادست می‌شود.

وی اظهار کرد: نه تنها خوزستان و کشور، بلکه کل جهان از بحران کم‌آبی رنج می‌برد. در سال‌های اخیر بحران آب بیش از گذشته در کشور نمایان شده است که مهم ترین دلیل آن کاهش نزولات جوی است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار