تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۶۷۰۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان :
خانه طبیب در شوشتر ثبت ملی شد
خانه طبیب شوشتری در شهرستان شوشتر به دلیل دارا بودن شاخصه‌های معماری در شورای ثبت آثار کشور به ثبت ملی رسیده و این ثبت نیز ابلاغ شده است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: خانه طبیب در شوشتر که از معماری بسیار فاخری برخوردار است در شورای ثبت آثار تاریخی به ثبت ملی رسیده است.

افشین حیدری اظهار داشت: خانه طبیب شوشتری در شهرستان شوشتر به دلیل دارا بودن شاخصه‌های معماری در شورای ثبت آثار کشور به ثبت ملی رسیده و این ثبت نیز ابلاغ شده است.

وی افزود: این اثر تاریخی که به دوران قاجار اختصاص دارد با شماره 31086 در فهرست آثار تاریخی ملی کشور قرار گرفته و به ثبت رسیده است.

او خاطرنشان کرد: ثبت این اثر تاریخی در حفظ و احیای آن تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت و به این دلیل از سال گذشته مرمت این بنای تاریخی در اولویت قرار گرفت و در این زمینه اقدامات خوبی در دست انجام است.

حیدری با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی میراث فرهنگی خوزستان برای حفظ و احیای این اثر تاریخی گفت: خانه طبیب شوشتری از سال گذشته به صورت مشارکتی در فهرست آثار در حال مرمت قرار گرفت و در این زمینه اعتبار خوبی در نظر گرفته شده است.

گفتنی است نزديك به 50 درصد از آثار تاریخی ثبت ملی شده خوزستان در شهرستان شوشتر قرار دارد و به این دلیل این شهرستان از نظر تعدد آثار ثبت ملی شده در خوزستان دارای رکورد است.

:
:
:
آخرین اخبار