تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۶۷۲۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توضيح مدير ميراث فرهنگی انديمشك درباره فروخته شدن «لور»

مدیر اداره میراث فرهنگی اندیمشک گفت: هیچ شخصی اعم از حقیقی و حقوقی حق ساخت و ساز در محوطه باستانی لور را ندارد.

کورش ایزدمهر اظهار کرد: محوطه باستانی لور 200 هکتار است که 51 هزار متر مربع آن در سال 88 توسط مدیران قبلی اداره میراث فرهنگی یعنی آقای محسنی و آقای کله‌جویی با ارايه مجوز به فردی به نام آقای (ب.ب) فروخته شد.

او توضیح داد: متأسفانه مدیران قبلی اداره میراث فرهنگی اندیمشک مجوز بلامانع بودن محوطه را زمانی به فرد مذکور دادند که حتی کارشناس و باستان‌شناسي که مسؤول تأیید آن مجوز است آن را تأیید نکرده بود.

مدير اداره ميراث فرهنگي انديمشك تصريح كرد: هنوز در این محوطه باستانی هیچ گونه ساخت‌وسازی صورت نگرفته است.

وي خاطرنشان كرد: اگر پیگرد قضایی صورت گیرد این فرد محکوم است و باید جواب‌گوی فروش غیرقانونی این اراضی به تعاونی مسکن فرهنگيان باشد.

ايزدمهر افزود: محوطه باستانی لور برای ما بسیار ارزشمند است و هیچ ‌کس حق ساخت‌و‌ساز در آن را ندارد.

مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
0
0
آقای کوروش قلاوند و به اصطلاح ایزدمهر ،اگر مدیران قبلی یک محوطه خالی بی مصرف را جهت رفاه حال فرهنگیان محترم اهدا کرده اند ،ولی صدها کار مثبت انجام داده اند آن همه ثبت اثر و دوندگی های زمان محسنی و آن همه امکانات و تسهیلاتی که آقای کله جویی فراهم کرد و جنابعالی الان روی آن میز که کله جویی تهیه کرد نشسته ای ،تو رو به خدا تا کنون برای آن اداره و میراث اندیمشک چه کرده ای ،والا تا جایی که من به عنوان انجمن با آن اداره ارتباط داشتم ،حتی یک نفر هم از بچه های اداره از عملکردت راضی نیست و انگار اندیمشک هرگز اداره میراث فرهنگی نداشته ،مطمئن باش...
صیدمیرزا
|
Finland
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
0
0
سلام . آقای ایزدمهر اگر تخلف صورت گرفته اما ساخت و سازی انجام نگرفته و کارشناس میراث فرهنگی ( باستان شناسی) هم تایید نکرده و حضرتعالی در راس قدرت هستی چرا بجای مصاحبه ، پیگیری قضایی را انجام نمی دهی؟؟؟؟
:
:
:
آخرین اخبار