تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۶۷۷۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از ابتدای امسال تاکنون صورت گرفته است ؛
ابطال 26 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری
رئیس اداره کل استاندارد خوزستان از ابطال 26 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری از ابتدای امسال تاکنون در این استان خبر داد.

رضا دهدشتی‌زاده امروز اظهار کرد: 9 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در استان خوزستان مطابق با ماده 4 قوانین و مقررات استاندارد و اقدام بر اساس روش اجرایی صدور، تمدید و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در تیر ماه سال جاری ابطال شده است.

وی افزود: در جلسه کمیته علائم صدور، تمدید و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری که با حضور کارشناسان ذیربط و معاون فنی اداره کل استاندارد خوزستان برگزار شد با ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری واحدهای تولیدی آرا پروتیین جنوب برای فرآورده همبرگر، برگ سبز جنوب برای فرآورده ماهی تن و ترشی چغندرلبویی، نورد و لوله سازی اهواز برای فرآورده ورق فولادی، پگاه خوزستان برای ماست طعم دار، دانه گستر خوزستان برای فرآورده روغن زیتون، تاراز شیمی برای فرآورده گریس، نیلگون رنگ کیمیا برای فرآورده رنگ مات و رنگ پلاستیک ممتاز موافقت به عمل آمد.

رئیس اداره کل استاندارد خوزستان تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 26 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در زمینه‌های مختلف از جمله غذایی و کشاورزی، شیمیایی، بهداشتی، مصالح ساختمانی و ... به‌دلیل عدم رعایت قوانین سازمان ملی استاندارد ایران ابطال و تعلیق شده‌اند.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران نظارت بر کیفیت تولیدات صنعتی و انطباق ویژگی‌های این تولیدات با موازین استاندارد است.

دهدشتی‌زاده تصریح کرد: در این راستا گشت‌های بازرسی نسبت به کنترل خطوط تولید و مراکز عرضه و نمونه برداری از تولیدات اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: در این بازرسی‌ها پروانه کاربرد علامت استاندارد واحدهایی که در طول سال نتوانند به رعایت استانداردهای تعیین شده در خط تولید بپردازند باطل خواهد شد.

رئیس اداره کل استاندارد خوزستان با تاکید بر اینکه هموطنان باید در هنگام استفاده از هر نوع کالایی حتماً از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کنند گفت: این اداره کل نیز به عنوان متولی تعیین کیفیت کالا اهتمام جدی در استانداردسازی واحدهای تولیدی و نیز اعلام و معرفی عمومی تولیدکنندگان متخلف و فاقد نشان استاندارد و نیز ارجاع آنان به مراجع ذیصلاح قضایی را دارد.
:
:
:
آخرین اخبار