تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۶۷۸۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارشناس مرکزبهداشت خوزستان:
انتقال HIV از راههای جنسی نامطمئن در حال غالب شدن است
کارشناس HIV مرکز بهداشت خوزستان گفت: در سال های اخیر، انتقال ویروس HIV از طریق روش های جنسی نامطمئن و حفاظت نشده افزایش یافته که این امر بسیار نگران کننده است.

دکتر سیاوش زاد هوش اظهار داشت: پیش از این دلیل عمده انتقال ویروس HIV از راه اعتیاد تزریقی بوده اما انتقال از راههای جنسی نامطمئن در حال غالب شدن است.

وی افزود: اگر انتقال از طریق روش جنسی غالب شود تعداد بیماران به صورت تصاعدی افزایش می یابد.

زادهوش با اشاره به این که در حال حاضر خوزستان از شیوع متوسطی برخوردار است تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار، یک هزار و 15 نفر مبتلا به ویروس HIV مثبت تا پایان خرداد ماه در حوزه شهرستان های تابع دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز شناسایی شده و بروز موارد جدید در حال افزایش است.

کارشناس HIV مرکز بهداشت خوزستان افزود: دلیل عمده ابتلای این تعداد بیمار از راه اعتیاد تزریقی اعلام شده اما آمار جدید ابتلا، بیشتر از طریق روش های جنسی حفاظت نشده است.

وی در خصوص مراکز مشاوره ایدز در خوزستان گفت: 15 مرکز مشاوره در 15 شهرستان تابع دانشگاه دراین زمینه فعال است که فلسفه فعالیت آن ها، شناسایی بیماران HIV مثبت و آموزش و اطلاع رسانی برای پیشگیری است.

زادهوش اظهارداشت: فرد عادی دارای رفتارهای پرخطر، اعتیاد تزریقی، رابطه جنسی، تاتو و خود زنی می تواند با مراجعه به مراکز مشاوره تست رایگان ابتلا به بیماری را انجام دهد.

کارشناس HIV مرکز بهداشت خوزستان اضافه کرد: بیماران در این مراکز، خدمات دارویی، ویزیت پزشکی، روان شناسی و آزمایش خون به صورت رایگان دریافت می کنند.

وی گفت: راه های پیشگیری از این بیماری در مدارس، دانشگاه ها و خوابگاه ها نیز آموزش و ارائه می شود.
برچسب ها: hiv ، ایدز ، خوزستان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
0
0
مرکز بهداشت خوزستان برای آموزش پیشگیری از ابتلا به ویروس اچ آی وی چه کرده است؟
آیا انتشار آمار روزافزون مبتلایان ایدز بدون آموزش مو به موی روشهای سرایت ویروس کمکی می کند؟!
:
:
:
آخرین اخبار