تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۶۷۸۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سخنگوی کمیسیون حقوقی مطرح کرد ؛
ضرورت تهیه لایحه دوفوریتی کمک به غزه
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار کرد: دولت هرچه سریعتر لایحه دوفوریتی کمک به مردم مظلوم غزه را به مجلس بیاورد و معاونت حقوقی رئیس جمهور نیز علیه اسرائیل دادگاهی در ایران تشکیل دهد.

میرهادی قره سید رومیانی با اشاره به حمله اسرائیل به غزه گفت: نطفه آغازین این جنگ از صحبت های میان نتانیاهو و خانم کلینتون بسته شد که در بدو ورود خانم کلینتون، نتانیاهو در اظهارات خود گفت که از دیدگاه صهیونیست نه کودکان،‌نه جوانان و نه زنان غزه ارزشی برای آنها ندارند و اسرائیل فقط برای توسعه خود و ایجاد خفقان و خوف در دنیا از تمامی وسایل استفاده خواهد کرد.

وی ادامه داد: اولین توهین در این بین به مردم آمریکا وارد می شود که کشورشان وابستگی کامل به اسرائیل دارد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس خاطر نشان کرد: در هر نقطه ای از دنیا اگر گونه‌ای حیوان در محیط زیست در حال از بین رفتن باشند تمام سازمان های حقوق بشری و سازمان ملل در این خصوص اظهارنظر می کنند. اما ما شاهد انجام جرائم علیه بشریت و نسل کشی به تمام معنا هستیم اما هیچ کسی اعتراضی ندارد و تنها کشور آزادی‌خواهی که به این موضوع واکنش نشان داده ایران اسلامی است.

قره سید رومیانی با اشاره به تصویب لایحه کمک به اسرائیل در مجلس سنای آمریکا گفت: دنیای اسلام در رابطه با این جنگ نه تنها اقدامی نکرده بلکه یک مفتی عربی حتی تظاهرات و یاری مسلمانان فلسطین را بدعت دانسته و حرام اعلام کرده است و این کشورهای عربی تمام احکام اسلامی فراموش کرده‌اند.

وی با تأکید بر حمایت ایران از مردم غزه تصریح کرد: معاونت حقوقی ریاست جمهوری می تواند به عنوان جنایت علیه بشریت و جرائم دیگری همچون نقض پیمان‌های حقوق بشری دادگاهی با مبانی موجود در حقوق بین الملل در ایران تشکیل داده و به این جرائم رسیدگی کند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس درپایان اظهار کرد: همچنین همانطور که لایحه کمک به اسرائیل در مجلس سنای آمریکا تصویب شده دولت ما نیز باید هرچه سریعتر لایحه دوفوریتی کمک به مردم مظلوم غزه را به مجلس بیاورد تا بتوانیم از لحاظ قانونی به آنها کمک کنیم.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: غزه ، رژیم صهیونیستی
:
:
:
آخرین اخبار