تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۶۸۰۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اپراتور چهارم مخابرات‌کشور در خوزستان راه‌اندازی می‌شود
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: ˈایرانیان نتˈ (اپراتور چهارم مخابرات ایران) دراستان نیمه دوم امسال دایر می شود.

علیرضا ملکی جهان روز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی مدیران ادارات کل خوزستان و دارندگان پروانه جهت توسعه ICT استان با حضور فرمانداران و مدیران ITاستانداری اظهار داشت: زیرساخت ها برای راه اندازی اپراتور چهارم شرکت خدماتی و ارتباطی ایرانیان نت تاکنون در هفت استان کشور فراهم شده است و در خوزستان نیز شش ماهه دوم امسال راه اندازی می شود.

وی گفت: برای راه اندازی این اپراتور شبکه تلفن همراه باید فیبرها را تا درب منازل ببرند و یکی از مزیت های اپراتور ایرانیان نت این است که با استفاده از موبایل می توان برنامه های تلویزیون را دانلود کرد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همچنین با اشاره به اینکه مقرر شده است تا پایان امسال 163 مرکز در افزون بر 262 روستا به خطوط تلفن و اینترنت متصل شوند افزود: تا کنون تنها 50 روستا آمادگی ایجاد این خدمات را پیدا کرده است و باید این اقدامات زودتر انجام شود.

وی همچنین با اعلام نارضایتی ازاینکه پهنای باند اینترنت و سرعت اینترنت در تمامی استان به صورت یکسان و مناسب نیست بیان داشت: باید طبق برنامه پنجم توسعه 60 درصد از خانوارهای استان به اینترنت دسترسی داشته باشند که تنها 30 درصد دسترسی دارند و همچنین در مدارس از خدمات اینترنت و الکترونیک استفاده نمی شود.

ملکی جهان افزود: همچنین در بخش پزشکی و دسترسی و انتقال اطلاعات در این بخش باید 100 درصد الکترونیکی باشد که این گونه نیست.

وی گفت: چهار هزار روستا در استان وجود دارد که 50 درصد آن ها فاقد تلفن همگانی هستند، این در حالی است که روستاهای بالای پنج خانوار باید تلفن ثابت داشته باشند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری خوزستان افزود: سرعت اینترنت در استان خوزستان بسیار پایین است و در بیشتر مواقع از روز قطع است و برای این موضوع مهم چهارچوب مناسبی وجود ندارد.

محسن سزاری افزود: هنوز مناطقی در دزفول و اهواز هستند که نمی توانند اینترنت ADSL داشته باشند و اینترنت وایمکس هم سرعت بسیار پایینی دارد.

وی گفت: بسیار از مناطق خوزستان مانند شهرستان لالی هنور اینترنت ندارند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار