تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۶۸۱۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مديركل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان:
پايانه چزابه آماده بهره‌برداري است
مديركل حمل و نقل و پايانه‌هاي خوزستان گفت: در حال حاضر پايانه مرزي چزابه آماده بهره‌برداري است و اميدواريم در فرصتي مناسب شاهد افتتاح رسمي آن باشيم.

مسعود مصدقي‌زاده در مراسمي كه امروز، 18 مرداد به مناسبت تجليل از خبرنگاران فعال حوزه حمل و نقل در محل اين اداره‌كل برگزار شد، اظهاركرد: ‌اين پايانه از پايانه‌هاي استراتژيك كشوري است كه تاكنون براي ساخت آن 17 ميليارد تومان اعتبار صرف شده است.

وي افزود: پروژه پایانه چزابه، پروژه بزرگي است و در حال حاضر به دنبال اتمام عمليات محوطه‌سازي آن هستيم. مساحت پایانه چزابه 12 هكتار، مساحت سالن تجاري آن 2500 مترمربع و سالن مسافربري 4500 مترمربع است.

مصدقي‌زاده تصريح‌كرد: براساس كار كارشناسي مشخص شده در حال حاضر حدود 45 درصد تلفات جاده‌اي استان به 6 محور مربوط مي‌شود. اين محورها شامل محور اهواز ـ انديمشك، اهواز ـ بندرامام، اهواز ـ ايذه، اهواز ـ شوشتر، اهواز ـ آبادان و سه راهي كوپال ـ بهبهان است.

وي ادامه‌داد: از آنجايي كه بيشترين عامل تصادفات، سرعت است برنامه اين است كه اين محورها مجهز به دوربين كنترل سرعت ثابت شوند و اميدواريم اين مساله هرچه سريعتر عملي شود.

مديركل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان گفت:‌ اين دوربين‌ها پلاك‌خوان هستند و با ثبت پلاك، مي‌توان قبض جريمه را به حمل سكونت راننده متخلف ارسال كرد و به نظر مي‌رسد كه اين اقدام مي‌توان عاملي بازدارنده در بروز تخلفات باشد.

وي بيان‌كرد: نصب و راه‌اندازي 28 دستگاه تردد شمال الكترونيكي، ايمن‌سازي مدرسه حاشيه راه‌ها از جمله اقدامات انجام شده در اين اداره‌كل است. ‌همچنين درصدد هستيم برنامه‌هايي براي برخي از آيتم‌هاي موثر در حوادث جاده‌اي همچون عابرين پياده، موتورسواران، ادوات كشاورزي و وانت‌بارها اجرا كنيم كه براي هر كدام از اين بخش‌ها طرح‌هاي جامعي در برنامه است.

مصدقي‌زاده افزود: هدف ما اين است با اجراي اين طرح‌ها ايمني را به راه‌هاي استان هديه بدهيم تا مردم سفر همراه با سلامتي را در طول جاده‌ها داشته باشند.

وی عنوان‌کرد: استان خوزستان يكي از استان‌هاي استراتژيك است زيرا از مزيت بندر، وجود پايانه‌هاي مرزي، مزيت‌ آبي، كشاورزي و صنعتي برخوردار است و همه و همه باعث شده كه استان در حوزه حمل و نقل نيز برجسته باشد و از اين نظر بين استان‌ها جايگاه اول تا سوم را دارا است.

مديركل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان بيان‌كرد: حدود 20 درصد تردد ترافيكي كشور در استان انجام مي‌شود و ما به لحاظ تردد از استان‌هاي پرتردد هستيم.

مصدقي‌زاده گفت:‌ در حال حاضر در استان خوزستان 25 مجتمع خدمات رفاهي به بهره‌برداري رسيده است كه 70 تا 80 درصد آن‌ها در سطح فاز يك فعال هستند. فاز يك شامل احداث جايگاه سوخت و احداث مغازه‌هاي تجاري مي‌شود.

وي یادآورشد: ايجاد مجتمع‌هاي خدماتي رفاهي نياز به سرمايه‌گذاري زيادي دارد و سرمايه‌گذاري آن سنگين است.

مصدقي‌زاده درادامه ضمن گراميداشت شهداي دفاع مقدس و شهداي اهل قلم و تبريك 17 مرداد روز خبرنگار خاطرنشان‌كرد: خبرنگاري شغل شريف و بسيار سنگين است و خبرنگاران نقش انبيا را ايفا مي‌كنند زيرا در جهت آگاهي و اطلاع‌رساني به آحاد جامعه فعاليت دارند.

وي بيان‌كرد: ‌پرحوصله بودن، اجتماعي بودن، خوش برخوردي، بيان‌رسا، داشتن اطلاعات وسيع، صداقت، اعتماد به نفس، ابتكار و خلاقيت، شهادت و امانتداري و قدرت تجزيه و تحليل از جمله خصوصيات يك خبرنگار خوب است. ما نمي‌توانيم با يك جلسه و يك تقدير حق مطلب را در زمينه حرفه خبرنگاري ادا كنيم اما بايد گفت كه خبرنگاري جايگاه رفيع و بالايي است و بايد به اين جايگاه توجه ويژه‌اي داشت و آن را درك كرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار