تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۸۱۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دايرة المعارف شهدای دزفول به چاپ می‌رسد
«دايرة المعارف شهدای دزفول» از سوي معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری دزفول آماده چاپ مي‌شود.

روح‌الله بهشتی‌فرد اظهار كرد: متاسفانه در سال‌های بعد از جنگ هرگز به طور شایسته به موضوع مقاومت و پایداری مردم دزفول پرداخته نشده است، کتاب‌ها و مقالات اندکی منتشر شده ولی نتوانسته گستردگی و ابعاد مختلف دفاع مقدس و مقاومت مردم این شهر را بازگو کند.

بهشتی‌فرد با اشاره به اينكه دزفول بیش از 2600 شهید دارد که در 28 گلزار شهدا در کل شهرستان آرمیده‌اند ولی عموم مردم نام و محل شهادت و مدفن همه آن‌ها را به خوبی نمی‌دانند اظهار كرد: در این کتاب که به همت برادر رزمنده منوچهر مهدی‌پور جمع آوری و تدوین شده تمام شهدای شهرستان دزفول بصورت دقیق بررسی و به تفکیک معرفی می‌شوند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری دزفول افزود: اين کتاب نتیجه ده سال تحقیق و پژوهش نویسنده بر روی تک تک شهیدان دزفول است. اميدواريم اين كتاب یاد بود مناسبی از دزفول و شهدایش برای آیندگان باشد.

او توضيح داد: اين كتاب در قطع خشتی بزرگ و 800 صفحه در حال صفحه‌آرایی است و به زودی توسط شهرداری دزفول و نشر نیلوفران به چاپ خواهد رسید.

بهشتي‌فرد گفت: زمان به سرعت در حال سپری شدن است و خاطرات و اتفاقات گذشته از سینه مردم ستمدیده آن زمان و بسیجیان و نیروهای جان بر کف آن دوران در حال پاک شدن است. اگر در این زمان به آن پرداخته نشود هیچ سندی بیان‌گر این مهم نخواهد بود.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میرزاآرپناهی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
0
آخه چرا دزفول؟؟؟؟؟؟
شوشتر و اندیمشک و شوش وخرمشهر و آبادان اینهمه شهید دادندکه کتاب شهدای دزفول چاپ بشه؟
این دزفولیا که همه جا نفوذدارند جنگ و هم مصادره کردن
:
:
:
آخرین اخبار