تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۶۸۳۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سه خيابان قديمي اهواز سامان‌دهي مي‌شود
مديرعامل سازمان بهسازي و نوسازي شهرداري اهواز گفت: سه پروژه سامان‌دهي ميدان نهضت‌آباد (لشكرآباد)، سامان‌دهي خيابان انوشه و سامان‌دهي خيابان شريعتي(سي‌متري) به منظور احياي بافت فرسوده اين مناطق در دستور كار قرار گرفته است.

فضل احمدي‌نيا اظهار كرد:‌ در جهت احياي بافت فرسوده شهر اهواز، پروژه‌هايي تعريف شده كه به نوعي محرك توسعه و موجب شور و نشاط بيشتر ميان شهروندان و افزايش اميد به زندگي است؛ يكي از اين پروژه‌ها طرح ساماندهي و جداره‌سازي ميدان نهضت‌آباد شامل سامان‌دهي مبلمان شهري، پياده‌روسازي و همسان‌سازي معابر است.

وي ادامه داد:‌ لشكرآباد(نهضت‌آباد) يكي از محلات قديمي شهر اهواز است كه براي سامان‌دهي ميدان بزرگ آن، پيمانكار مشخص و كلنگ‌زني پروژه انجام شده است.

مديرعامل سازمان بهسازي و نوسازي شهرداري اهواز گفت: براي اجرا پروژه ميدان لشكرآباد اعتباري بالغ بر 16 ميليارد ريال از محل اعتبارات جاري شهرداري اهواز در نظر گرفته شده و كار اجرايي آن در حال انجام است.

احمدي‌نيا افزود:‌ سامان‌دهي خيابان انوشه (راسته فلافل فروشي‌ها) از ديگر پروژه‌هاي احياي بافت فرسوده است و با توجه به اين كه اين خيابان در اهواز جنبه توريستي پيدا كرده، سامان‌دهي آن در دستور كار قرار گرفته است.

وي اظهار كرد: ‌پروژه سامان‌دهي خيابان انوشه اكنون در مرحله مطالعات و طراحي است و پس از آن به سرعت وارد فاز اجرا خواهيم شد. معاونت عمراني استانداري نيز پيگير اجراي اين پروژه است.

مديرعامل سازمان بهسازي و نوسازي شهرداري اهواز گفت:‌ جداره‌سازي و سامان‌دهي خيابان شريعتي حدفاصل چهارراه نادري تا خيابان طالقاني نيز از جمله اين پروژه‌هاست كه در فاز طراحي و مطالعه قرار دارد. اميد است عمليات اجرايي اين دو پروژه آخر امسال آغاز و اعتبارات اجراي آن تامين شود.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبدالحسین فرج پهلو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
0
0
در کل نوسازی فعالیت مبارک و میمونی است که قطعا به سود شهروندان است و لذا شایسته قدردانی است. لیکن به ویژه در مورد شهرها، این امر باید با حفظ ویژگی ها و هویت تاریخی بناها باشد. هم فلکه لشکر آباد و هم خیابان سی متری از محلهای بسیار قدیمی و می توان گفت جزء نشانه های شهری اهواز هستند. لذا شایسته است شهرداری محترم اهواز برنامه نوسازی را به گونه ای انجام دهند که لطمه ای به ترکیب هویتی این محلها نخورد. به عنوان مثال در کشور استرالیا دیدم که یک ساختمان بیش از 100 ساله (کارخانه قدیمی برق شهر را) را از درون به شکلی کاملا مدرن نوسازی کرده بودند، در حالیکه پوسته بیرونی آن دست نخورده باقی مانده بود.
:
:
:
آخرین اخبار