تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۸۶۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قارچ ، ابتلا به بیماری‌های‌ قلبی را كاهش‌می‌دهد
کارشناس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره‌کل استاندارد خوزستان گفت: قارچ از سبزی‌هایی است كه به تقویت سیستم ایمنی بدن كمك می‌كند و با تحریك گلبول‌های سفید موجب فعالیت هر چه بیشتر دستگاه ایمنی و مانع فعالیت ویروس‌ها و باكتری ها شده و از فعالیت‌های زیانبار این میكروب‌ها جلوگیری می‌كند.

منا طرفی اظهار کرد: قارچ دارای تركیبی لنتینان است که این تركیب در قارچ‌های دكمه‌ای و صدفی یافت شده و مانع رشد تومورهای بدخیم می‌شود. به علاوه، قارچ دارای مقادیر بالایی ویتامین اكسیدانی است و از بروز سرطان كولون در افراد مستعد پیشگیری می‌كند.

وی افزود: این سبزی موجب رقیق شدن خون شده و مانند روغن ماهی به سلامت قلب و عروق كمك فراوانی می‌كند و با همین مكانیسم، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را كاهش می‌دهد.

کارشناس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره‌کل استاندارد خوزستان گفت: قارچ سرشار از فیبرهای غذایی به نام «كیتین» و «بتاگلوكان» است كه هر دو پایین آورنده كلسترول بوده و به حفظ سلامت قلب كمك می‌كنند، به طوری كه در هر 100 گرم قارچ یك گرم فیبر غذایی وجود دارد و نیز در همین مقدار قارچ 320 میلی گرم پتاسیم موجود است كه مصرف آن برای افرادی كه از فشار خون رنج می‌برند، بسیار مناسب است.

وی عنوان کرد: قارچ دارای ویتامین‌های B2 ،B1،B12 ، B6،C  و H است كه برای محافظت از پوست و ایجاد آلرژی در بدن، سلامت سیستم عصبی، سلامت پوست و چشم و بافت‌های بدن، تشكیل اسیدهای چرب ضروری در سیستم عصبی و ماهیچه‌ها، درمان كم‌خونی و جلوگیری از بروز ضایعات در مغز و ستون فقرات نقش اساسی دارند.

طرفی گفت: قارچ در رژیم‌های لاغری بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. استاندارد قارچ تشویقی بوده و واحدهاي صنعتي با شماره استاندارد ملی 1627 اقدام به توليد آن می‌کنند.
:
:
:
آخرین اخبار