تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۶۸۷۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قطعی‌مکرر آب،اهالی مینوشهر را به ستوه آورد
قطعی مکرر آب آشامیدنی در روستاهای مینوشهر که این روزها شرجی و دمای نزدیک به 50 درجه سانتیگراد را تحمل می کنند، مشکلات زیادی را برای اهالی این منطقه به وجود آورده است.

قطعی آب در روستاهای مینوشهر گاه ساعت ها به طول می انجامد و روستاییان برای تامین آب آشامیدنی مجبور به پیمودن مسافت زیاد تا شهر می شوند.

یکی از اهالی منطقه راس جنوبی مینوشهر در این باره می گوید: به دلیل قطعی آب مجبورم هزینه های مضاعفی را برای خرید هر بشکه آب آشامیدنی پرداخت کنم.

محسن شیلی زاده قیمت هر بشکه 20 لیتری آب آشامیدنی را هفت هزار ریال عنوان کرد و افزود: فرسودگی لوله های آب آشامیدنی از دلایل قطعی مکرر و افت فشار آب در مینوشهر است.

وی اظهار کرد: برخی از اهالی، وسیله نقلیه برای خرید آب ندارند لذا مجبور به استفاده از آب انهار برای شستشوی ظرف و لباس خود هستند.

یکی از اهالی منطقه غانمیه مینوشهر نیز با اشاره به قطعی 20 روزه آب در این منطقه گفت: آبرسانی به این منطقه با تانکر آب صورت می گیرد.

حسین بیراوی افزود: بارها برای رفع مشکل افت فشار و قطعی آب به اداره آبفا مینوشهر مراجعه ولی متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی گفت: اهالی منطقه در صورت تداوم کمبود آب و افت فشار آب آشامیدنی، منطقه را ترک و به نقاط دیگر مهاجرت می کنند.

امام جمعه مینوشهر با اشاره به مشکلات آب این شهر و روستاهای تابعه اظهار کرد: شبکه توزیع آب آشامیدنی مینوشهر بدلیل فرسودگی تحمل فشار زیاد آب را ندارد.

حجت الاسلام محمدجواد عادل پور افزود: اهالی بیشتر مناطق مینوشهر بدلیل قطعی مکرر آب به دفتر بنده مراجعه و از این موضوع گله مندند.

وی از مسوولان سازمان منطقه آزاد اروند و آبفا خرمشهر خواست با تامین اعتبار مورد نیاز، شبکه آبرسانی مینوشهر را اصلاح کنند.

رییس شورای اسلامی شهر مینوشهر نیز برگزاری نشست با سازمان منطقه آزاد اروند و آبفا خرمشهر برای تعویض خطوط آبرسانی را یادآور شد و گفت: متاسفانه به رغم پیگیری ها و مکاتبات فراوان تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

امید اسکندری قطعی آب در برخی از مناطق مینوشهر را شش تا هفت ساعت عنوان کرد و افزود: این مناطق توسط شهرداری با تانکر آب سیار آبرسانی می شوند.

رییس اداره امور آب و فاضلاب خرمشهر در خصوص مشکلات یادشده گفت: 45 کیلومتر از 80 کیلومتر شبکه آبرسانی مینوشهر تاکنون اصلاح و مابقی در آینده نزدیک اصلاح می شوند.

پرویز پویان مهر اعتبار مورد نیاز برای اصلاح شبکه آبرسانی مینوشهر را 105 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: احداث خط انتقال یکهزار و 700 متری منطقه دیرفارم تا ایستگاه پمپاژ برای حل مشکل قطعی آب مناطق بحرانی ضروری است.

وی اظهار کرد: احداث خط انتقال به طول 350 متر بزودی برای رفع قطعی آب روستاهای بحرانی آغاز می شود.

رییس اداره امور آب و فاضلاب خرمشهر افزود: رایزنی با سازمان منطقه آزاد اروند برای تامین اعتبار مورد نیاز جهت اصلاح شبکه آبرسانی مینوشهر در حال انجام است.

مینوشهر در جزیره ای به نام مینو قرار گرفته که از غرب هم مرز با کشور عراق است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار