تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۶۸۸۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فوق تخصص بیماری های کلیه:
افزایش تعداد بیماران کلیوی در استان خوزستان
یک فوق تخصص بیماری های کلیه و پیوند کلیه گفت: تعداد بیماران کلیوی در همه جای دنیا از جمله استان خوزستان و کشور روند رو به رشد دارد.

دکتر حشمت الله شهبازیان چهارشنبه با بیان اینکه ماهانه حدود 70 بیمار جدید کلیوی معرفی می شود در خصوص علل افزایش بیماران کلیوی اظهارداشت: در دو دهه گذشته امکانات تشخیصی بیماری های کلیوی در استان ما نسبت به استان هایی مانند تهران، خراسان و تبریز پایین بود اما در حال حاضر رشد قابل توجه ای در تعداد متخصصان نفرولوژی و امکانات تشخیصی صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین طول عمر بیماران کلیوی به علت توسعه امکانات درمانی و بهداشتی افزایش یافته است.

شهبازیان تصریح کرد: بیماری سنگ سازی کلیه یکی از بیماری های کلیوی است که به علت گرمای شدید هوا در استان شیوع بالایی دارد و یکی از علل از کارافتادن کلیه و بیماری های مزمن کلیه می باشد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: مصرف بیشتر مایعات شانس ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می دهد.

وی اضافه کرد: بر اساس مطالعه اخیر دانشگاه در دو سال اخیر بر روی دو هزار نفر از افراد بالای 20 سال در اهواز، شش و هفت دهم درصد مردم این شهر به انواعی از بیماری های کلیوی مبتلا هستند.

شهبازیان اظهارداشت: اطلاعات به دست آمده از طریق مقالات اعلام می شود تا برای توسعه تجهیزات، فضای فیزیکی و اقدامات درمانی بیماران برنامه ریزی شود.

این فوق تخصص بیماری های کلیه با اشاره به اینکه توسعه گسترده ای در بخش دیالیز استان صورت گرفته است گفت: هم اکنون بیش از 30 بخش دیالیز در استان فعال است و بیمارستان امام 50 تخت، رازی 20 تخت، گلستان 24 تخت و سینا 20 تخت فعال دیالیز دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز اظهار داشت: در حال حاضر یک هزار و 169بیمار دیالیزی در استان وجود دارد.

دکتر اسماعیل ایدنی تعداد بیماران پیوند کلیه در سال گذشته را 820 نفر اعلام کرد و تعداد پیوند از بیماران مرگ مغزی را نیز 17نفر اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر خوزستان با توجه به جمعیت، رتبه دوم کشوری را از نظر تعداد بیماران کلیوی دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار