تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۶۹۲۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مديرعامل شرکت پگاه خوزستان خبر داد:
راه‌اندازي واحد دامپروري ويژه‌گاوشيري در استان
مديرعامل شركت شير پاستوريزه پگاه خوزستان با بيان اين‌كه كمك به ارتقاي سلامت جامعه يكي از استراتژي‌هاي كارخانه پگاه استان است، گفت:‌ به همين دليل ما برنامه هاي فرهنگ‌سازي متنوعي را براي اقشار مختلف، ادارات و آموزش و پرورش اجرا مي‌كنيم كه هدف ما در اين فرهنگ‌سازي‌ها تبليغ محصولات خودمان نيست، بلكه هدف ما ترويج فرهنگ استفاده از فرآورده‌هاي لبني، آن هم فرآوردهاي سالم است.

منصور شاكريان در نشست خبري كه روز چهارشنبه، 5 شهريورماه در محل اين شركت برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهاركرد: خوزستان استاني است که بخشی از مصرف فرآورده‌هاي لبني آن به صورت فله‌اي و سنتي عرضه مي‌شود؛ تحقيقات ما نشان مي‌دهد وضعيت شير فله اي وضعيتي نامناسب است و بدون نظارت هيچ ارگاني توليد و عرضه مي‌شوند.

وي افزود: اما شركت‌هایي كه محصولات لبني به شكل صنعتي توليد مي‌كنند تحت نظارت ادارات استاندارد، اداره نظارت بر موادغذايي، سازمان صنعت و تجارت و ارگاني‌هاي ديگر هستند و اگر مغايرتي مشاهده شود مورد بررسي و كنترل قرار مي‌گيرند.

شاكريان تصريح‌كرد: ‌اميدواريم با كمك همديگر و با فرهنگ‌سازي‌ها، مردم را به سمت مصرف فرآورده‌هاي لبني اشتياق دهيم زيرا عدم مصرف لبنيات نسل آينده را در وضعيت دشوار و خطرناكي قرار خواهند داد.

وي عنوان‌كرد: ‌بحث كاهش قد جمعيت چندين‌بار مطرح شده است؛ حدود 7تا8 سانتي متر كاهش قد در جامعه داريم، در حالي كه در كشورهاي ديگر با افزايش قد مواجه هستيم كه براي حل اين معضل بايد به تغذيه توجه بيشتري نشان دهيم.

مديرعامل شركت شير پاستوريزه پگاه خوزستان گفت: تاكيد ما مصرف صبحانه و صبحانه سالم است كه پاي ثابت آن فرآورده هاي لبني است؛ بايد انواع فرآورده‌هاي لبني سالم روي سفره‌ها باشد و فرزندان به مصرف ترغيب شوند.

وي افزود: پوكي استخوان نيز از ديگر موضوعات مطرح شده در كشور است كه به آن قاتل خاموش مي‌گويند؛ سن پوكي استخوان در كشورهاي پيشرفته بالاي 60 سال است، در حالي كه در كشور ما به 35 سال رسيده و اين به دليل كمبود مصرف لبنيات در سن رشد مي‌شود.

شاكريان گفت:‌ شركت پگاه از شركت‌هايي است كه لوگوي سيب سبز را دارد؛ انواع ISO توسط كارخانه دريافت شده و همچنين دريافت مديريت سبز، درباره رعايت مسايل زيست محيطي، از ديگر موفقيت‌ها بوده است.

وي ادامه‌داد: كارخانه پگاه خوزستان سال‌گذشته از بين شركت‌های برتر كشور رتبه اول صنايع غذايي كشور را كسب كرده است.

مديرعامل شركت شير پاستوريزه پگاه خوزستان افزود: سال 92 اولين سالي بود كه با حمايت مديرعامل صنايع شير ايران، حدود 84 ميليون دلار صادرات داشتيم كه اين محصولات به كشورهاي عراق، پاكستان، آذربايجان، تاجيكستان و قرقيزستان و عربستان ارسال شده است.

شاكريان با بیان این‌که پگاه خوزستان در 2 ماهه اخير 2400 تن محصول صادرات کرده‌ است، گفت: در حال حاضر صادرات ما به واردات فزوني دارد و صادرات ما 2 برابر واردات است و تراز مالي ما در صادرات و واردات در سال 92 مثبت بوده است.

وی اظهاركرد: كارخانه ما در حال حاضر در روز 200 تن محصول توليد مي‌كند و ما توليدكننده 75 نوع محصول هستيم كه همه آن‌ها پروانه ساخت دارند.

شاکریان افزود: عليرغم بخش‌نامه استاندار مبني بر اين‌كه شركت‌ها بايد از توليدات داخل استان اقلام موردنياز خود را تامين كنند اما متاسفانه شاهد هستيم بسياري از شركت‌هاي بزرگ همچون نفت، پتروشيمي، فولاد و ارگان هاي نظامي محصولات لبني خود را غالبا خارج از استان تامين مي‌كنند كه اين مساله باعث مي‌شود توليدكننده داخل استان با معضل بيكاري و تعطيلي مواجه شوند.

مديرعامل شركت شير پاستوريزه پگاه خوزستان تصريح‌كرد:‌ شركت ما در سال 86، 15 ميليون واحد، در سال 87، 16 ميليون واحد، در سال 88، 35 ميليون واحد، در سال 89، 14 ميليون واحد، در سال 90، 8 ميليون واحد، سال 91، 4 ميليون واحد و در سال 92، 3.5 ميليون واحد شير به مدارس تحويل داده است؛ اگرچه ما ظرفيت خود را افزايش داده‌ايم اما مسوولان آموزش و پرورش استان بخش عمده شير مورد نیاز مدارس را از خارج استان تامين مي‌كنند.

وي ادامه‌داد: در سال جاري درصدد هستيم يك واحد دامپروري ويژه گاو شيري در استان ايجاد كنيم كه بايد زمين و اعتبارات مناسب براي آن تامين شود؛ اين مركز مي‌تواند اشتغال‌زايي خوبي داشته باشد و اعتبار مورد نیاز آن 50 ميليارد تومان است. شير مورد نياز شرکت از 12 استان تامين مي‌شود زيرا ميزان توليد شير صنعتي در استان كم است؛ اگر اين مركز دامپروري راه‌اندازي شود بخشي از نياز ما تامين مي‌شود.

شاكريان تصريح‌كرد:‌ ايجاد يك مجتمع سردخانه در اهواز نيز در برنامه امسال ما است كه مجوز آن صادر شده و اميدواريم با تامين اعتبار اين مجتمع را احداث كنيم كه با توجه به بحث گرما كمك خوبي براي توليد است.

وي بيان كرد: آمادگي داريم روزانه 400 تن انواع محصولات را توليد كنيم. ظرفيت تولید محصولات شرکت پاسخگو نیاز شهرستان‌های استان است. در دزفول، شوش و آبادان سهم بالايي در بازار داريم اما 20 درصد سهم بازار اهواز در اختيار ما است.

مديرعامل شركت شير پاستوريزه پگاه خوزستان افزود: ما حتي يك گرم روغن پالم در محصولات لبني استفاده نمي‌كنيم اما يكسري محصولات نياز به چربي گياهي دارند كه ما در آن محصولات از این روغن استفاده مي‌كنيم اما اين ماده منع قانوني ندارد و با مجوز است.

شاكري گفت: سرانه مصرف لبنيات در كشور به شدت كاهش يافته است؛ این میزان تا قبل از هدفمندي 90 تا 95 ليتر در سال بود اما در حال حاضر 70 و 71 ليتر است و اين مساله زنگ خطري محسوب مي‌شود.

وی عنوان‌کرد: در ماه‌هاي بهمن، اسفند و فروردين تا 50 و 60 درصد از شير مورد نياز خود را از توليدكنندگان داخل استان تامين مي‌كنيم اما در تابستان اين ميزان به دليل فصل گرما و فعال شدن بستني‌فروش‌ها به 20 درصد مي‌رسد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار