تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۶۹۸۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دعوت از كارخانه‌هاي فراوري جهت خرید خرما
مديرعامل صندوق حمايت و توسعه كشاورزي خوزستان گفت: براي استفاده بهينه از محصول خرما و حمايت از كشاورزان، از كارخانه‌هاي فراوري استان‌هاي ديگر دعوت مي‌شود تا خرماي درجه 2 و سه خوزستان را خريداری كنند.

عليرضا دارابي عنوان‌كرد: ‌سالانه بيش از 20 هزار تن خرما به دليل نبود صنايع تبديلي و فراوري در استان با قيمت‌هاي خيلي پايين عرضه مي‌شوند.

وي افزود: براساس قراردادي كه با كارخانه فراوري آذربايجان منعقد شده، مي‌توانيم حجم زيادي از خرماي درجه 2 و 3 را به شير خرما، قند خرما و ساير محصولات ديگر تبديل و به بازارهاي خارجي عرضه كنيم.

دارابي خاطرنشان‌كرد: روسيه بازار جديدي است كه به دليل شرايط تحريمي كه دارد، مي‌توانيم مقدار زيادي از خرماي توليدي استان را با بسته‌بندي مناسب به آن صادر كنيم.

وي با اشاره به حمايت اعتباري از ميگوپروران در ابتداي دوره پرورش اظهاركرد: در ابتداي دوره پرورش ميگو 50 ميليارد ريال تسهيلات از منابع داخلي و 15 ميليارد ريال تسهيلات از منابع بانك كشاورزي به ميگوپروران پرداخت شد. خوشبختانه اين تسهيلات كمك فراوان به توليدكنندگان ميگو كرده‌، به گونه‌اي كه توليد ميگوي امسال را به دو برابر افزایش داده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار