تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۶۹۹۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه آبادان تأکید کرد :
لزوم نظارت جدی بر حوزه بهداشت مواد غذایی
امام جمعه آبادان بر لزوم نظارت جدی بر حوزه بهداشت مواد غذایی تأکید کرد.

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور یکشنبه‌شب در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه آبادان با بیان اینکه دغدغه‌های فرهنگی نسبت به موضوعات مختلف وجود دارد، اظهار داشت: آنچه ائمه اطهار(ع) ارائه کرده‌اند، می‌تواند زمینه‌ساز رفع دغدغه‌های فرهنگی باشد.

وی اضافه کرد: اگر موضوع سلامت به عنوان یکی از محورهای اصلی تصمیمات دولت یازدهم محسوب می‌شود و دولت نگاه ویژه و نظارت جدی به این مقوله دارد، پس باید جلسات مرتبط با موضوع سلامت نیز فرمایشی نباشد و هر آنچه که در قالب مصوبه مطرح می‌شود به مرحله اجرا درآید.

*برپایی جلسات مختلف باید ثمره عملی برای مردم داشته باشد

امام جمعه آبادان تبا بیان اینکه همه ما از بیت المال حقوق می‌گیریم و اگر ثمره عملی در کارهایمان نباشد باید پاسخگوی مردم  باشیم، یادآور شد: باید نگاه به آبادان در زمینه سلامت و بهداشت ویژه و خاص باشد چرا که در مقوله جنگ ناخواسته و تحمیلی که بر مردم وارد آمد، خسارات زیادی به لحاظ روانی و روحی بر مردم این شهر وارد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آبادان متذکر شد: یکی از شهرهایی که زیرساخت‌هایش از جمله بهداشت، در دوران جنگ تحمیلی از بین رفت شهر آبادان است و متأسفانه مردم ما هنوز نیم نگاهی به امکانات و وضعیت شهر در قبل از انقلاب و جنگ دارند، پس اگر در تصمیماتی که اتخاذ می‌کنیم نتوانیم نگاه مردم را به آینده معطوف کنیم، شکل کار سخت می‌شود.

* لزوم نظارت جدی بر حوزه بهداشت مواد غذایی

امام جمعه آبادان با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت مواد غذایی تنها در مواردی ورود می‌کنیم که به عینه دیده اما آنچه را که نمی‌بینیم رها کرده‌ایم، بیان کرد: شورای سلامت باید به این موارد نیز ورود کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آبادان با تقدیر از شهرداری و شورای اسلامی شهر در اجرای پروژه‌های مختلف شهری که در هفته دولت به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: همه باید دست به دست یکدیگر دهیم تا فضای شهری به خصوص در آستانه بازگشایی مدارس، فضایی سالم باشد.

وی با تأکید بر اینکه مردم آبادان به زیبایی ظاهری و شهری نگاه خاصی دارند، توضیح داد: باید از ظرفیت مردم برای تامین سلامتی خودشان استفاده کنیم.

ابراهیمی‌پور خطاب به مسئولان بهداشتی شهرستان آبادان یادآور شد: متأسفانه موضوع قلیان‌ها و سفره خانه‌های سنتی دارد به یک کار ضد فرهنگی و ضد سلامتی تبدیل می‌شود و نیاز است تا در این زمینه تصمیمات و مدیریت جدی‌تر صورت گیرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار