تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۷۰۰۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خروج 53 هزار سیلندرگاز معیوب از گردش کار
مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: تعداد 17 شرکت و تاسیسات سیلندر پرکنی گاز مایع در استان وجود دارد که از ابتدای امسال تاکنون تعداد 29 بازدید و بازرسی از آن‌ها انجام شده است.

رضا دهدشتی‌زاده گفت: در این مدت تعداد 53 هزار و 641 سیلندر گاز مایع معیوب و نشت‌دار جهت ذوب و یا بازیافت جمع‌آوری و از چرخه توزیع خارج و تعداد 60 هزار و 600 سيلندر گاز مایع نو و یا تعمیر شده مجددا به گردش كار برگردانده شده‌اند.

وی افزود: واژگون نمودن سیلندرها برای پر کردن گاز پیک‌نیک و پرکردن مخزن خودروها و عدم مراقبت در حمل و نقل صحیح باعث معیوب شدن شیر سیلندرهای گاز مایع می‌شود که بر همین اساس 28 هزار و 738 شیر سیلندر نیز تعویض شده است.

دهدشتی‌زاده درخصوص نحوه جمع‌آوری شیرهای معیوب گفت: شیرهای معیوب پس از جمع‌آوری طی دو مرحله بازدید و شمارش می‌شوند؛ شیرها پس از بازدید در مرحله اولیه پرس و در بسته‌بندی 100 عددی مخصوص نگهداری و برای بازیافت به کارخانه‌های تولید شیر و سیلندر ارسال می‌شوند. پرس یا به اصطلاح کوبیدن به گونه‌ای صورت می‌گیرد که شیر غیرقابل استفاده می‌شود.

نظارت بر واحدهای تولیدکننده گازهای طبی و صنعتی و همچنین واحدهای خدماتی شارژ سیلندر گاز مایع یکی از فعالیت‌های عمده اداره‌کل استاندارد خوزستان است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار