تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۷۰۰۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو مجلس خبرگان رهبری:
تنها راه‌ دور زدن‌ تحریم‌تکیه‌براقتصادمقاومتی است
امام جمعه موقت اهواز گفت: تنها راه دور زدن تحریم تکیه بر اقتصاد مقاومتی که اساس آن اقتصاد تعاونی است.

نهمین جشنواره تعاونی‌های بر‌تر استانی پیش از ظهر با حضور آیت الله محسن حیدری عضو خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز، فرج الله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان و هوشمند صفایی مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تالار مهتاب اهواز برگزار شد.

آیت الله محسن حیدری امام جمعه موقت اهواز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان قیام 17 شهریور1357 و آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: اقتصاد ایران مبتنی بر 3 بخش اقتصاد دولتی، اقتصاد خصوصی و اقتصاد تعاونی‌ها است.

وی با بیان اینکه آیه وَتَعاوَنوا عَلَى البِرِّ وَالتَّقوىٰ وَلا تَعاوَنوا عَلَى الإِثمِ وَالعُدوانِ در قرآن به هرگونه کمک و همکاری در کارهای نیک و تقوا سفارش کرده است، گفت: تعاونی‌های اقتصادی که امروز تشکیل شده یک نمونه از این همکاری‌ها است.

امام جمعه موقت اهواز اضافه کرد: تنها راه دور زدن تحریم‌های غرب تکیه بر اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی ریاضت اقتصادی نیست، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی نگاه به درون کشور و تکیه بر استعدادهای داخلی است.

آیت الله حیدری افزود: اساس اقتصاد مقاومتی تعاونی‌ها هستند چون تعاون و همکاری کار‌ها را پیش می‌برد.

وی تصریح کرد: در اقتصاد دولتی متصدی دولت است و در اقتصاد خصوصی طغیان، زیاده خواهی و فساد موضوعیت دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در اقتصاد تعاونی به غیر از نظارت دولت نظارت مردمی هم وجود دارد و با حضور مردم سلامت اقتصادی تعاونی‌ها بیشتر است.

وی با اشاره به نحریم‌های جدید غرب علیه ایران بیان کرد: رهبر معظم انقلاب از آغاز مذاکرات فرمودند که غربی‌ها قابل اعتماد نیستند و اکنون دروغگویی غرب برای مردم ایران ثابت شده است.

امام جمعه موقت اهواز تأکید کرد: مسئولان کشوری و استانی باید از تعاونی‌ها با جدیت حمایت کنند و حمایت از خرید محصولات درون استانی باید بیشتر از قبل صورت بگیرد.

هوشمند صفایی مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجنماعی با اشاره به اجرای طرح تحول تعاونی‌ها در استان خوزستان اظهار کرد: امیدواریم با اجرایی شدن این طرح نقش تعاونی‌ها در اقتصاد استان بیشتر دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه در کشورهای کانادا و فرانسه تعاونی‌ها به عنوان یک مدل اقتصادی فعالیت می‌کنند، گفت: دین اسلام 1400 سال پیش تعاون و همکاری در کار‌ها را به ما آموخته و باید با توجه به آموزه‌های دینی روحیه همکاری در استان تقویت شود.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: تعاونی‌های استان خوزستان از لحاظ کیفیت رتبه اول کشور را دارند و معتقدم اگر فرهنگ کار تعاونی نهادینه شود نتیجه مطلوب تری کسب می‌کنیم.

وی افزود: سهم تعاونی‌ها در صادرات محصولات استانی 15 درصد و در اشتغال استان خوزستان 20 درصد است.

صفایی با تأکید بر اینکه با توجه به ظرفیت‌های استان خوزستان می‌توان نقش تعاونی‌ها را در صادرات و اشتغال مردم خوزستان بیشتر کرد، بیان کرد: در حوزه صید و صیادی همه کار‌ها توسط تعاونی‌ها صورت می‌گیرد و ما خواهان افزایش کسب و کارهای کوچک در استان خوزستان هستیم.

وی گفت: برای اجرایی کردن طرح تحول تعاونی‌ها باید فرهنگ سازی، توسعه مدیریت و توانمند سازی منابع انسانی، تعاملات درون شبکه‌ای، عدم دخالت در امور تعاونی‌ها، تأمین منابع مالی و توسعه بازار باید انجام پذیرد.

با حضور امام جمعه موقت اهواز، معاون اجتماعی سیاسی استاندار خوزستان و مدیرکل اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی آئین افتتاح 84 تعاونی جدید در خوزستان و تجلیل از 20 تعاونی نمونه استان صورت گرفت.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار