تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۷۰۳۱۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار دزفول:
ناجیان غریق اداره ورزش و جوانان را تامین می‌کنیم
در کنار کانال تفریحی در منطقه علی کله 10 لوله سیمانی با قطر 120 سانتی‌متر و به منظور انتقال آب رودخانه به داخل کانال وجود دارد و تابحال هیچ شناگری در این لوله ها گیر نکرده است / خود من همیشه در کنار این لوله ها شنا می کنم و اگر خانواده ام بخواهند آن جا شنا کنند ممانعت نمی کنم؛ این لوله ها هیچ خطری برای شناگران ندارد و اگر این خطر وجود داشت آن ها را جمع آوری می کردیم
خوزنیوز: شهردار دزفول گفت: اداره ورزش و جوانان می تواند در زمینه تعیین ناجی غریق از همین فردا با شهرداری همکاری کند و از سوی شهرداری حمایت و تامین خواهد شد

محمدرضا کرمی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار خوزنیوز پیرامون خطرساز بودن لوله های انتقال آب در علی کله گفت: در کنار کانال تفریحی در منطقه علی کله 10 لوله سیمانی با قطر 120 سانتی‌متر و به منظور انتقال آب رودخانه به داخل کانال وجود دارد و تابحال هیچ شناگری در این لوله ها گیر نکرده است.

وی ادامه داد: خود از این لوله ها بازدید و احتمال وجود مشکل را در آن ها را بررسی کردم تا درصورت خرابی حفاظ مشبک لوله ها، آن ها را تعویض نماییم و یا بخاطر حفظ جان افراد، لوله ها را برداریم، اما هیچ مشکلی در این لوله ها دیده نشد.

شهردار دزفول عنوان کرد: با برداشتن لوله ها، کانال تفریحی کم عمقی که مخصوص شنای ایمن خانواده ها است دیگر قابل استفاده نیست و به همین دلیل حیف بود این کار را بکنیم. هم چنین وضعیت لوله ها به نحوی است که امکان گیر کردن هیچ کس در آن وجود ندارد و حتی اگر شناگر وارد لوله شود، به دلیل فشار زیاد آب، در طول چند ثانیه از طول شش تا 10 متری لوله عبور خواهد کرد.

کرمی‌نژاد افزود: توری این لوله ها نیز بسیار محکم است و نیاز به تعمیر ندارد.

وی عنوان کرد: حدود یک ماه پیش شایعه شده بود که یکی از نیروهای هلال احمر که خود ناجی غریق بود در این لوله ها گیر کرده است که این خبر صحت نداشت. فرد مزبور در آب دچار سکته قلبی یا سنکوپ شده و پس از آن در پشت توری لوله گیر کرده است.

شهردار دزفول گفت: در کنار نیروهای هلال احمر و اورژانس، در قسمت بالادست و پایین دست سد تنظیمی دز پنج گروه نجات غریق مستقر هستند که به صورت ماهیانه از شهرداری حقوق دریافت می کنند و تنها به امر نجات شناگران مشغولند.

کرمی‌نژاد یادآورشد: این افراد همگی غواص و مجهز به قایق بوده، در جاهای مختلف آموزش دیده اند و تاکنون جان شناگران بسیاری را نجات داده اند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر این که آیا خود و خانواده تان حاضرید در مجاورت این لوله ها شنا کنید گفت: خود من همیشه در کنار این لوله ها شنا می کنم و اگر خانواده ام بخواهند آن جا شنا کنند ممانعت نمی کنم؛ این لوله ها هیچ خطری برای شناگران ندارد و اگر این خطر وجود داشت آن ها را جمع آوری می کردیم.

شهردار دزفول هم چنین درباره حضور نداشتن نیروهای اداره ورزش و جوانان در زمینه تعیین ناجیان غریق گفت: نه تنها این اداره، هر نهاد یا فردی که بخواهد در این زمینه همکاری کند از همین فردا می تواند مشغول به کار شود و از سوی شهرداری حمایت و تامین خواهد شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
عماد جعفری پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
0
0
حرف حساب. به طور کلی چماق چیز خوبی نیست
ناشناس
|
Finland
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
0
0
قابل توجه جناب شهردار:اول جناب عالي درباره ي اين حرف هاي که زدي فرداي قيامت بايد جواب گو باشي چون... ويا طر ان دروغ يود ثانيا در باره ي اين جوان هلال احمري که گفتي ،شايعه نيست حقيق است وي دچار مشکل در اب شده و در لوله اي که توري ان افتاده بود گير ميکند که نجات غريق که تحت امر شهرداري است و وظيفه ي او نجان افرادي است که غرق شده انا نه دور دادن مردم در آب خاظر به نجات جان اين جوان امداد گر در زمان به موقع نشد و بعد از اين که اين جوان حدود ۲۰دقيقه در زير آب بوده و باخواهش مردم و افراد ديگر بدون قايق بار اول آمد ديد نمي تواند و دوباره رفتبا قايق آمد به طوري که آن ها نه جليقه نه کيسه طناب و نه حتي يک طناب معمولي هم ندارند وي را از آب بيرون اوردن و متاسفانه اين جوان فوت کرد
یک شهروند
|
Finland
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
0
0
آقای شهردار : چرا برای تبرئه خود و شهرداری که مقصر اصلی در مرگ جوان هلال احمری هستید حق الناس را پایمال میکنید ؟ مجتبی گودرزی تا زمانی که پشت این تله های مرگ که شما مدعی هستید هیچ گونه خطری ندارد حدود 20 دقیقه گیر افتاده و مقاومت نموده و با چشمانی باز منتظر رسیدن ناجیان به اصطلاح غریق بود . کسی که با چشمانی باز 20 دقیقه مقاومت میکند چگونه مدعی هستید دچار سکته یا سنکوب شده ؟ آیا شما پزشکید یا شهردار ؟لطفا حق الناس را پایمال نکنید و از تکرار مکررات این گونه اشتباهات پرهیز کنید و به فکر اصلاح دیدگاههای خود باشید و تله های مرگ را جمع کنید و ناجیان غریق را از طریق مراجع ذی صلاح تعیین کنید .
:
:
:
آخرین اخبار