تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۷۰۷۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توسط فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی سپاه
تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در ماهشهر
فرمانده منطقه سوم دریایی سپاه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان بندر ماهشهر را تشریح کرد.

سیف‌الله بختیاروند عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان بندر ماهشهر از فردا 31 شهریور با انجام مراسم رژه و نمایش اقتدار نیروهای مسلح در این شهرستان آغاز خواهد شد.

وی افزود: در این مراسم یگان‌های رژه رونده، یگان‌های شناوری، بخشی از یگان‌های موشکی و چنگال و دیگر نیروهای مسلح در شهرستان همچون پدافند هوایی، نیروی مقاومت بسیج، دریابانی ناجا، نیروی انتظامی و گارد ساحلی بندر امام خمینی توان رزمی خود را به نمایش می‌گذارند و از ایثارگری‌ها و تلاش‌های فرماندهان دفاع مقدس نیز قدردانی می‌شود.

فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی سپاه ادامه داد: روز یکم مهر ماه به عنوان روز گرامیداشت سرباز، جوانان و علم و فناوری نام گرفته که در این روز از جوانان و رزمندگان اسلام به خاطر دستاوردهایی که در طول هشت سال دفاع مقدس به دست آوردند و این دستاوردها تاکنون نیز ادامه داشته و تجلیل خواهد شد.

بختیاروند تصریح کرد: روز دوم مهر ماه، دفاع همه جانبه، بصیرت، اقتصاد مقاومتی، مدیریت جهادی و صنعت دفاعی و توجه به پدافند غیر عامل با بصیرت و فرهنگ اسلامی نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه در این روز فعالیت‌ها و پیشرفت‌های صنعتی که تاکنون در این راستا به دست آمده مورد توجه قرار خواهد گرفت، خاطر نشان کرد: روز سوم مهر ماه نیز روز شهیدان، ایثارگران و زنان اسوه‌های ایثار نام دارد که در این روز از زنان، مادران و همسران شهیدان و همچنین زنانی که در طول دوران دفاع مقدس در پشت جبهه‌ها خدمت می‌کردند تجلیل خواهد شد.

بختیاروند با بیان اینکه در این روز مزار شهدای گلگون کفن غبارروبی خواهد شد و از مقام ایثارگران و جانبازان انقلاب اسلامی نیز تجلیل می‌شود، افزود: روز چهارم مهر ماه نیز روز ولایت، فرهنگ اسلامی و خانواده شهدا نام گرفته که ویژه برنامه‌هایی برای این روز تدارک دیده شده است.

فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی سپاه اضافه کرد: روز پنجم مهر ماه روز نکوداشت فرماندهان، جهادگران و پیشکسوتان است که در آیین این روز در صبحگاه مشترک در منطقه سوم نیروی دریایی از 10 تن از فرماندهان و رزمندگانی که در شکست حصر آبادان شرکت داشتند تجلیل خواهد شد.

بختیاروند با بیان اینکه در این روز از دو خانواده شهید که در عملیات شکست حصر آبادان به شهادت رسیدند تقدیر به عمل خواهد آمد، یادآور شد: روز ششم مهر ماه همزمان با آخرین روز از هفته دفاع مقدس، روز عزت و پایداری، وحدت ملی، استکبارستیزی و ایستادگی با تأسی از غیرت ملی و مقابله با ترفندهای استکبار جهانی نام گرفته است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار