تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۷۰۸۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تقی‌زاده:
مسائل آموزش‌وپرورش در اولویت نخست استان
مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با بیان این‌که مسایل آموزش‌وپرورش در اولویت نخست استان است به تدوین برنامه آموزش‌وپرورش استان براساس شاخص‌های علمی اشاره کرد و گفت: تحقق این برنامه‌ها مستلزم همت معلمان، تلاش دانش‌آموزان، حمایت خانواده‌ها و پشتبیانی سایر نهادها و سازمان‌های استان است تا بتوانیم آموزش‌وپرورش پیشرفته‌ای داشته باشیم.

محمد تقی‌زاده در مراسم نمادین نواختن زنگ استانی آغاز سال تحصیلی 93 ـ 94 که صبح امروز(یک مهرماه) همزمان با سراسر کشور در دبستان دخترانه ستایش غیزانیه – آموزش‌وپرورش ناحیه 2 اهواز - برگزار شد، با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، تجلی مجدد بهار تعلیم و تربیت و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار کرد: امیدوارم در سال تحصیلی جدید نیز بتوانیم به خوبی و به همان شکلی که مورد رضای خدای تعالی است، رسالت سنگین تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را تداوم ببخشیم.

وی با ابراز قدردانی از توجه خاص و ویژه استاندار به آموزش‌وپرورش تصریح کرد: مسایل آموزش‌وپرورش در اولویت نخست برنامه‌های استان است و درواقع نیز باید این گونه باشد زیرا سرنوشت یک ملت و پیشرفت و توسعه یک جامعه بستگی به نوع عملکرد آموزش‌وپرورش آن دارد به دلیل آن‌که همه ساختارهای فکری، فرهنگی، اجتماعی، فنی و مهندسی یک کشور در آموزش‌وپرورش منعقد می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان افزود: هیچ تغییر، تحول و تکاملی در هیچ جامعه‌ای به وجود نمی‌آید مگر آن‌که ابتدا آموزش‌وپرورش آن جامعه دچار تغییر، تحول و تکامل شود و سطح علمی و فرهنگی هیچ جامعه‌ای فراتر از سطح فکری و فرهنگی مدرسه آن نخواهد بود؛ بنابراین تکیه‌گاه امروز ما آموزش‌وپرورش است.

تقی‌زاده دانش‌آموزان را سرمایه‌های واقعی، پایدار و ماندگار جامعهدانست و تصریح کرد: البته در طول تاریخ همواره یک چالش، آسیب و مشکل بزرگ آموزش‌وپرورش ما را تهدید می‌کرد و قبل از انقلاب اسلامی آموزش‌وپرورش و تعلیم‌وتربیت به‌عنوان اولویت اول دولت‌ها نبوده‌است.

وی افزود: پس از انقلاب سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوبی در آموزش‌وپرورش انجام و بسیاری از این عقب‌ماندگی‌ها و چالش‌ها رفع شد ولی همچنان به سرمایه‌گذاری‌ها و توجه بیشتر در این حوزه نیاز است؛ کتاب انقلاب یک قرائت جدید از دانش‌آموز ارائه داد و علاوه بر آن‌که اولویت نخست ما مسایل آموزش‌وپرورش است اولویت مهم‌تر از آن، مسایل تربیتی و مهارت‌های اجتماعی است. بنابراین امروز باید براساس منابع دینی، ملی و فرهنگی جامعه خود، دانش‌آموزی تربیت کنیم که بداند برای چه کسی باید دل بسوزاند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با بیان این‌که نمونه‌های این دانش‌آموزان را در دوران انقلاب بسیار شاهد بودیم، شهید فهمیده را به‌عنوان یک نمونه برجسته ذکر کرد و اظهارداشت: این شهید دانش‌آموز عزم ملی و مدیریت جهادی را به‌خوبی فهمید و به آن عمل کرد؛ امروز هم باید بتوانیم با تربیت چنین دانش‌آموزانی راه و مسیر توسعه و پیشرفت را هموار کنیم.

تقی‌زاده همچنین با اشاره به تدوین برنامه آموزش‌وپرورش استان با حمایت شورای آموزش‌وپرورش و استاندار براساس شاخص‌های علمی، اما در عین حال خاطرنشان کرد: تحقق این برنامه‌ها مستلزم همت معلمان، تلاش دانش‌آموزان، حمایت خانواده‌ها و پشتبیانی سایر نهادها و سازمان‌های استان است تا بتوانیم آموزش‌وپرورش پیشرفته‌ای داشته باشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار