تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۷۰۹۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم خرمشهر در مجلس خواستار شد :
لزوم راه‌اندازی بازارچه مرزی در شلمچه
نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی، لزوم راه‌اندازی بازارچه مرزی و دریافت مجوز ورود ماشین‌های عراقی از شلمچه خبر داد.

عبدالله سامری امشب در نشست مشترک شهرداران کلانشهر‌ها و وزیر کشور در سالن اجلاس اتاق بازرگانی خرمشهر اظهار داشت: نرخ بیکاری در خرمشهر با وجود این همه پتانسیل‌ها که استاندار و قالیباف شهردار تهران بیان کردند 27 درصد است که با وجود این شرایط برخی از جوانان به علت سوءمدیریت شهری به سایر شهرستان‌ها مهاجرت می‌کنند.

وی، وزیر کشور را خطاب قرار داد و با اشاره به نرخ بیکاری 27 درصدی خرمشهر افزود: خواهشم این است که با توجه به نرخ بالای بیکاری و کمرنگ شدن بازارچه مرزی به دلیل ورود منطقه آزاد، اقدام به راه‌اندازی بازارچه کرده تا خیل عظیمی از جوانان روانه بازار کار در شلمچه شوند.

نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی، دریافت مجوزهای ورود ماشین‌های عراقی برای خرید به دو شهر آبادان و خرمشهر را به عنوان درخواست دوم خویش مطرح ساخت و گفت: کرباسیان مسئول گمرکات کل کشور، فعالیت بالایی در این زمینه داشته که امیدواریم این اتفاق عملیاتی و دوستان عراقی ما بتوانند از بازار خرمشهر و آبادان خرید کنند.

سامری با اشاره به قرارگیری هنگ مرزی در نقطه صفر مرزی تصریح کرد: هنگ مرزی در نقطه صفر مرزی قرار گرفته و در این خصوص نیز هفته گذشته جلسه‌ای با حضور فرماندار و هنگ مرزی و پایانه‌های حمل و نقل برگزار شد که متاسفانه نتوانستیم مشکل را رفع کنیم.

وی تصریح کرد: هنگ مرزی که پاسگاهی در نقطه صفر مرزی داشته درخواست دارد که در ابتدا گروهان مرزی ساخته شود و دوستان حمل و نقل اعلام کردند که حاضرند پاسگاه را عقب‌تر ساخته و ترمینال جلو‌تر برود که از وزیر کشور خواستاریم این مشکل را حل و تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

این نماینده در پایان با بیان اینکه از وزیر کشور قول گرفته شده، سفر بعد تنها به بررسی مشکلات خرمشهر اختصاص یابد، اظهار کرد: در این سفر تصمیم داشتیم قدری شما را به کوی و برزن شهر برده تا مشکلات را از نزدیک لمس کنید که مجال حاصل نشد و امیدواریم در سفرهای بعدی این اتفاق رخ دهد.

عصر امروز وزیر کشور، معاونان وزیر، استاندار خوزستان، امام جمعه، فرماندار و نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی خرمشهر، اعضای شورای  اسلامی شهر و شهرستان خرمشهر و شهرداران 20 کلانشهر کشور در اتاق بازرگانی خرمشهر نشست داشته و به بررسی مشکلات شهرداری‌های پرداختند.

خرمشهر، کمبود‌ها و مشکلات این شهرستان سهم بسیاری از صحبت‌های مطرح شده را به خود اختصاص داد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار