تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۷۱۴۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پذيرش90درصدي‌دانشجوي‌بومي‌در فني‌وحرفه‌اي
رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای شهید چمران اهواز با بيان اين‌كه در حال حاضر دانشجويان در 33 رشته در مقطع كارداني و يك رشته در مقطع کارشناسی در آموزشکده‌های خوزستان مشغول به تحصيل هستند، تصريح كرد:‌ با توجه به تأکید استاندار و نقش فارغ التحصيلان رشته‌هاي فني در اشتغال، اولويت نخست آموزشکده‌هاي فني و حرفه‌اي استان جذب دانشجويان بومي است كه به همين دليل در سال جاري پذيرش دانشجويان بومي به 90درصد افزايش يافته است.

سيد بهزاد علوي اظهارداشت: امسال در پنج آموزشکده فني‌وحرفه‌اي شهيدچمران، شهدا، کشاورزی، دزفول و آموزشكده دختران در سطح استان، در مجموع حدود 2هزار و 350 دانشجو پذيرش شدند.

علوي با اشاره به اين‌كه دانشگاه‌های استان در مطلوبترين شرايط تنها موفق به اجراي 60 درصد سیاست بومی‌پذیری شده‌اند، خاطرنشان كرد: در سال گذشته آموزشكده‌هاي فني‌وحرفه‌اي 85 درصد پذيرش بومي داشته‌اند كه با توجه به نياز دسترسی آسان‌تر جوانان استان به آموزش مهارت‌هاي اشتغال، اين سهميه به 90 درصد جذب دانشجويان ارتقا يافته است. همچنين نسبت به سال گذشته پذيرش دانشجويان بيش از 20 درصد افزایش یافته است.

وی از نبود آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي در شهرهاي آبادان و ماهشهر ابراز ناراحتي كرد و گفت: علي‌رغم اين‌كه اين شهرها داراي ظرفیت بالاي ايجاد و گسترش صنایع مختلف و نیروی انسانی کارآمد هستند، اما متاسفانه تا كنون آموزشكده هاي فني و حرفه اي در اين شهرها احداث نشده‌است.

علوي تاكيد كرد: در حال حاضر ظرفیت آموزشکده‌هاي استان، 6 هزار دانشجو است كه در برنامه توسعه پنجم پیش‌بینی شده‌است، 45 درصد فارغ التحصیل فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش داشته‌باشند؛ اما متاسفانه در حال حاضر آموزشكده‌هاي استان تنها 12 درصد ظرفيت فارغ‌التحصيلان اين رشته‌ها را به خود اختصاص داده‌اند كه اين امر به علت عدم ايجاد زيرساخت‌هاي موردنياز جهت ايجاد و توسعه این آموزشكده‌ها در سال‌هاي گذشته است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار