تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۷۱۷۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ملی‌پوش کشتی فرنگی‌:
در اینچئون می‌توانستیم 4 طلا بگیریم
فرنگی‌کار خوزستانی دارنده نشان برنز مسابقات آسیایی اینچئون کره‌جنوبی، گفت: اتفاقی که در کشتی‌ام با حریف کره‌ای افتاد، رنگ مدال طلای من را به برنز تغییر داد.

مجتبی کریم‌فر اظهارکرد: مسابقات آسیایی از حساسیت بالایی برخوردار بود و دو سه حریف اصلی‌ام نیز در این پیکارها شرکت کرده بودند و من هم از آمادگی خوبی برخوردار بودم و برای کسب نشان طلا به این مسابقات رفته بودم.

وی درباره کشتی اولش، عنوان‌کرد: من در کشتی اولم به مصاف حریف اردنی رفتم که حریف مطرحی نبود و توانستم او را به راحتی در کمتر از یک دقیقه شکست دهم.

این ملی‌پوش خوزستانی درباره کشتی دومش مقابل حریف کره‌ای، گفت: در این مسابقه خیلی ناعادلانه و در حین برتری فاحش، به من باخت دادند. من در این کشتی با حساب 5 بر یک از حریفم پیش بودم ولی در طول 30 ثانیه من را سه اخطاره کردند و در نهایت شکست خوردم.

وی بیان‌کرد: به هرحال باتوجه به رسیدن این حریف به فینال، من شانس مجدد پیدا کردم و به گروه بازنده‌ها رفتم و در این مرحله با حریفانی از ژاپن و قرقیزستان بازی کردم و با پشت سر گذاشتن آن‌ها به نشان برنز دست پیدا کردم.

کریم‌فر عنوان‌کرد: هدف من در این مسابقات فقط کسب عنوان قهرمانی بود ولی متاسفانه با آن اتفاقی که در کشتی‌ام با حریف کره‌ای افتاد، رنگ مدال طلای من به برنز تغییر پیدا کرد.

وی در ادامه درباره عملکرد تیم‌ملی در این مسابقات، گفت: تیم‌ملی ایران برای اولین‌ بار در این رقابت‌ها توانست با هفت ملی‌پوش شرکت‌کننده خود به هفت مدال دست پیدا کند. ما می‌توانستیم به مدال‌های طلای بیشتری هم برسیم ولی آن حق‌خوری که صورت گرفت باعث شد که متاسفانه به این صورت نشود. به هرحال داوری به صورتی بود که این اجازه به ما داده نشد و خیلی واضح حق کشتی‌گیران ما را ضایع کردند. در کل عملکرد تیم‌ملی بسیار خوب بود.

این فرنگی‌کار خوزستانی با بیان این‌که برای سایر کشورها سخت بود که ایران در کشتی آزاد چهار مدال طلا گرفته بود، خاطرنشان‌کرد: ما قطعا در فرنگی هم می‌توانستیم خیلی راحت حداقل به چهار مدال طلا برسیم ولی کشورهایی مانند کره، قزاقستان و ازبکستان در فیلا لابی دارند و اجازه نمی‌دهند که کشوری مانند ایران به مدال برسد و در این مسابقات مشاهده کردید که ناعادلانه، به راحتی و واضح رای را برگرداندند و اجازه ندادند که ایران به مدال‌های طلایش بیفزاید.

وی در ادامه درباره کشتی اندیمشک و نفراتی که به تیم‌های ملی کشتی فرنگی معرفی کرده است، گفت: اندیمشک ورزشکاران خوبی به ویژه در کشتی دارد. با آن انرژی، پتانسیل، علاقه و پشتکاری که فرنگی‌کاران اندیمشکی دارند، روند خوبی داشته‌ایم و در سطح ملی رده‌های سنی مختلف کشتی‌گیران خوب و عنوان‌دار آسیا و جهان داریم ولی امکانات در اندیمشک ناچیز است. ورزشکاران ما کم‌توقع هستند و امیدوارم مسوولان توجه بیشتری به رشته کشتی داشته باشند تا جوانان بیشتری برای افتخارآفرینی در میدان‌های بزرگ مانند جهانی، معرفی شوند.

کریم‌فر در پایان از تمام کسانی که برای استقبال او به فرودگاه آمده بودند تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که بتواند لطف آن‌ها را جبران کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار