تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۷۲۶۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیا تعداد اعضای شوراهای شهر کاهش می‌یابد؟
سخنگوی شورای شهر اهواز در خصوص طرح‌های مطرح شده در مجلس شورای اسلامی درباره اختیارات و تعداد اعضای شورای شهر، گفت: همه این مباحث مطرح شده در مرحله طرح هستند و تا رسیدن به نتیجه نهایی و مرحله اجرا زمان زیادی صرف می‌شود.

مریم ابریشم‌کار با اشاره به طرح کاهش تعداد اعضای شوراهای شهر اظهار کرد: مباحثی در این زمینه مطرح شده که به حذف و کاهش میزان تخصص‌های فعال در شوراهای شهر می‌انجامد.

وی افزود: در شورای شهر اهواز با حضور 21 عضو، 21 تخصص وجود دارد و ما در تصمیم‌گیری‌های خود از تخصص‌های مختلف بهره می‌بریم این در حالی است که اگر تعداد اعضای شورا شهر کمتر شود؛ بی‌شک از تضارب آرایی که وجود دارد و همچنین نظرات تخصصی برخی همکاران خود بی‌نصیب خواهیم شد.

سخنگوی شورای شهر اهواز همچنین با بیان این که اعضای جدید 7 کمیسیون از کمیسیون‌های هشت‌گانه شورا مشخص شده‌اند، گفت: پس از انجام انتخابات هیات رییسه شورا، طبق برنامه کاری، انتخاب اعضای جدید کمیسیون‌ها برگزار شد و اعضای همه کمیسیون‌ها به غیر از کمیسیون ورزش مشخص شدند و به دلیل این که 5 عضو کمیسیون ورزش به صورت مرتب در جلسات حضور نداشتند، انتخاب اعضای جدید این کمیسیون انجام نشده است.

وی ادامه داد: به صلاحدید رییس شورای شهر، جلسات انتخاب اعضای کمیسیون‌ها به صورت غیر علنی برگزار شد و پس از آن نیز هیات رییسه کمیسیون‌ها شامل رییس، نایب رییس و مخبر کمیسیون انتخاب شدند و طبق نظر همه اعضای شورا، چیدمان کمیسیون‌ها برای سال دوم فعالیت شورای شهر تعیین شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار