تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۷۳۱۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همایش وعاظ خوزستان در اهواز برگزار شد
همایش بزرگ وعاظ خوزستان با حضور آیت الله موسوی جزایری در اهواز برگزار شد.

همایش وعاظ خوزستان، شامگاه سه شنبه بیست و نهم مهرماه با حضور آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان در دفتر امام جمعه اهواز برگزار شد.

بر اساس این گزارش آیت الله موسوی جزایری در این همایش با تسلیت رحلت آیت الله مهدوی کنی و فرا رسیدن ماه محرم، اظهارداشت: این دو واقعه بزرگ برای ما بسیار غم انگیز و اندوهناک است.

وی گفت: آیت الله مهدوی کنی از یاران با وفای امام خمینی(ره) و پیروان راستین راه او بوده که خدماتی بی شمار به اسلام و انقلاب تقدیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، تصریح کرد: ماه محرم یادآور مظلومیت ها و سختی های اهل بیت(ع) در دوره خفقان و استبداد است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: مبارزه با استبداد و توجه به محرومان از فلسفه های مهم حرکت امام حسین(ع) و قیام ایشان بوده که با خون خود تحقق آن ها را تضمین کرد و استمرار آن ها را پایدار ساخت.

وی در ادامه با بیان این که امروز طلاب علوم دینی باید از این حرکت ایثارگرانه و فداکارانه امام حسین(ع) الگو گرفته و آن را دنبال کنند، بیان داشت: یکی از هدف های مهم اعزام مبلغ به مناطق محروم و توجه به آن مناطق، زنده نگه داشتن راه آن امام بزرگوار و ادامه راه ایشان است.

آیت الله موسوی جزایری در پایان، خدمت به اسلام در مراحل گوناگون را وظیفه بزرگ طلاب دانست و ابرازداشت: نشر دین و محرومیت زدایی از جلوه های یاری دین خدا است.

گفتنی است، در ابتدای این مراسم مرثیه سرایان خوزستانی در استقبال ماه محرم و رحلت آیت الله مهدوی کنی به مرثیه سرایی پرداختند.
:
:
:
آخرین اخبار