تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۷۳۱۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همایش بزرگداشت ابن سکیت برگزار شد
نخستین همایش بزرگداشت ابن سکیت دانشمند فقید شادگانی با حضور آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

آیت اله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شامگاه پنجشنبه در این همایش در پارک شهر شادگان گفت: ابن سکیت یکی از دانشمندان و ادبای عصر متوکل عباسی، ارباب لغت و صاحب نظر در علوم مختلف بود که به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) علاقه و محبت فراوانی داشت.

وی افزود: ابن سکیت به رغم آگاهی از اینکه اگر راست بگوید جانش در خطر می افتد ولی از روی ارادت و ایمانی که به اهل بیت(ع) داشت با صراحت عمل کرد.

آیت الله حیدری اظهار کرد: ابن سکیت آموزش فرزندان بزرگان از جمله فرزندان محمد بن عبداله بن ابی طاهر و متوکل خلیفه عباسی را بر عهده داشت.

وی اظهار داشت: ابن سکیت علاوه بر فعالیت های چشمگیر در نحو و لغت، در نهضت گردآوری و تدوین اشعار عرب که از نیمه دوم سده دوم قمری با رغبتی فزاینده آغاز شده و تا اواخر سده سوم با شور و شوق در شهرهای بصره و کوفه و بغداد ادامه یافته بود، نقش بسیار مهمی برعهده داشت .

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری این استان را دروازه ورود اسلام و تشیع به ایران دانست و افزود: سران زیادی از اسلام در استان خوستان حضور داشتند.

ابن سکیت دورقی از علما و دانشمندان شادگانی می باشد که افتخار خدمت به خاندان امیر المومنین (ع) را داشت.

این همایش در حضور آیت الله حیدری، امام جمعه و فرماندار شادگان و شیوخ، سران عشایر و برخی مسوولان استانی برگزار شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار