تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۷۳۵۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
خدمت به مرزها باید بر پایه رونق اقتصادی باشد
استاندار خوزستان گفت: خدمت به مرزها و خطوط مرزی باید بر پایه رونق اقتصادی باشد تا مردم با تکیه بر همت و تلاش خود چنان زندگی کنند که هیچ نقطه ای از کشور را بر نقطه مرزی محل سکونت خود ترجیح ندهند.

عبدالحسین مقتدایی روز دوشنبه در آیین بهره برداری از بندر تجاری شادگان افزود: با توجه به 50 کیلومتر مرز آبی شادگان و کثرت تردد شناورها، بندر شادگان رونق می گیرد و قطعا باید آثار آن در کل شهرستان شادگان ملموس و رقابتی سالم و مثبت در سایر بنادر ایجاد کند.

وی اظهار کرد: مردم شادگان باید از شرایط و ظرفیت ایجاد شده در بندر تجاری این شهرستان استفاده کنند تا شناورهای سایر نقاط کشور این ظرفیت ها را اشغال نکنند زیرا ماندگاری بندر به رونق و تردد شناورها در آن بستگی دارد.

استاندار خوزستان افزود: بندر شادگان قطعا به لحاظ موقعیت و وضعیتی که دارد تاثیر بسزایی در توسعه منطقه در بلند مدت خواهد گذاشت.

وی توسعه اقتصادی در استان خوزستان را در اولویت کاری استانداری دانست و گفت: مهمترین مناطق برای توسعه اقتصادی استان، مرزها از چزابه تا هندیجان می باشند.

مقتدایی با تاکید بر لزوم توسعه استان خوزستان افزود: مسوولان دستگاه های اجرایی استان از فرصت ها باید نهایت استفاده را ببرند تا منافع مردم استان در خطر نیافتد.

وی با اشاره ظرفیت های موجود بویژه آبزی پروری در شهرستان شادگان بر لزوم پیگیری توسعه شیلات این شهرستان تاکید کرد و گفت: بندر شادگان بندری تجاری است و فعالیت های آن نیز باید در همین راستا باشند.

استاندار خوزستان از اجرای پروژه گردشگری تالاب بین المللی شادگان خبر داد و گفت: برای فراهم سازی زیرساخت های گردشگری دو هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان نیز در این آیین اظهار کرد: توسعه اقتصادی استان خوزستان در دستور کار قرار گرفته تا با بهبود وضع اشتغال و درآمد سرانه استان شرایط مناسبی برای زندگی مردم فراهم شود.

امید حاجتی از تدوین برنامه ای در راستای توسعه اقتصادی استان با مشارکت دستگاه های اجرایی و فرمانداران خبر داد و افزود: با احداث شهرک های تخصصی کشاورزی و دو برابر کردن ظرفیت تولید آبزیان تا پنج سال آینده، وضع اقتصادی مردم استان بهبود می یابد.

وی با اشاره به کاهش نرخ تورم در نیمه نخست امسال در استان خوزستان گفت: نرخ تورم در کشور در این مدت، 20.6 درصد و در استان 18.1 درصد بود.

معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان در عین حال از رشد 82 درصدی صادرات غیر نفتی استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و افزود: رشد واردات استان 22 درصد بود که نشان از شرایط خوب تراز تجاری استان می باشد.

وی تراز منفی استان خوزستان در نیمه نخست امسال را یکهزار میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این رقم در مدت مشابه پارسال یکهزار و 700 میلیون دلار بود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان نیز در این آیین اظهار کرد: شناورهای تجاری زیر 500 تن در حال حاضر می توانند در بندر شادگان تردد داشته باشند که با توسعه این بندر شاهد تردد دیگر شناورها نیز خواهیم بود.

سعد اله عبدالهی با اشاره به اینکه 400 میلیارد ریال برای راه اندازی بندر شادگان هزینه شده است، گفت: جاده دسترسی بندر با 110 میلیارد ریال از این اعتبار احداث شد.

وی اراضی بندر شادگان را سه هکتار عنوان کرد و گفت: 30 هکتار نیز به عنوان اراضی پشتیبانی در نظر گرفته شده که متاسفانه هنوز بطور کامل به رسمیت شناخته نشده اند ولی امیدواریم با حمایت و توجه دستگاه های مرتبط این مشکل برطرف شود.

مدیر کل بندر و دریانوردی استان خوزستان افزود: یک واحد انبار پنج هزار مترمربعی برای انبار کالاهایی که از طریق شناورها وارد بندر شادگان می شوند نیز احداث می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار