تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۷۳۸۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با آغاز فصل بارندگی صورت گرفت
آغاز کشت محصولات کشاورزی در ایذه
رئیس اداره جهادکشاورزی ایذه گفت: با فرا رسیدن فصل بارندگی، زمین‌های کشاورزی این شهرستان زیر کشت محصولات دیم و آبی رفت.

همزمان با آغاز نخستین بارش و رحمت الهی در این شهرستان و مساعد شدن شرایط آب و هوایی منطقه برای زیر کشت رفتن زمین‌های کشاورزی این شهرستان، کشاورزان کشت پائیزه خود را آغاز کردند.

وجود زمین‌های کشاورزی حاصلخیز در ایذه، زمینه را برای کشت محصولات دیم و آبی فراهم و این شهرستان را به مهم‌ترین قطب کشاورزی دیم و شالیزار در استان خوزستان تبدیل کرده است.

گندم، جو و عدس دیم از عمده‌ترین محصولات کشاورزی هستند که پس از نخستین بارش‌های شهرستان، در زمین‌های این منطقه کشت می‌شود.

شخم‌زنی زمین‌های کشاورزی این شهرستان به دو صورت سنتی و به‌وسیله گاو آهن و یا به‌وسیله تراکتور انجام می‌شود.

رئیس اداره جهادکشاورزی ایذه درباره کشت این محصولات در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه اظهار کرد: امسال نیز به مانند سال‌های گذشته، سطح وسیعی از زمین‌های کشاورزی منطقه به زیر کشت خواهد رفت.

ایرج الماسی، گندم قابل کشت در شهرستان ایذه را، چمران، بهرنگ، دهدشت، وریناک و کریم دانست که در مناطق مختلف شهرستان از جمله سوسن، مرغا، هلایجان، روستاهای بخش مرکزی و توابع شهر دهدز صورت می‌‌گیرد.

وی در پایان با بیان میزان و چگونگی کشت محصولات شهرستان خاطرنشان کرد: 2 هزار و 650 هکتار گندم آبی، 2 هزار و 850 هکتار گندم دیم، 22 هزار و 500 هکتار جو دیم، 500 هکتار کلزا دیم و 250 هکتار عدس دیم برای کشت امسال پیش‌بینی شده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار