تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۷۴۱۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور نماینده مردم خرمشهر در مجلس
مشکلات انجمن نابینایان در خرمشهر بررسی شد
نماینده مردم خرمشهر در مجلس و برخی مسئولان شهری از محل انجمن خانه سپید نابینایان اروند خرمشهر بازدید کردند و برخی از مشکلات نابینایان این شهرستان بررسی شد.

عصر امروز عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی به همراه محمد حویزاوی شهردار، احسان ثابتی رئیس اداره برق، ابراهیم غزالی‌فر مسئول اداره مخابرات خرمشهر و برخی از خیرین از انجمن نابینایان این شهرستان بازدید کردند.

در بازدید به عمل آمده از انجمن خانه سپید نابینایان اروند، سرپرست اداره بهزیستی گزارشی از عملکرد اداره ذیربط خویش ارائه کرد و نابینایان مشکلات خود را با مسئولان در میان گذاشتند.

علی فرحانی سرپرست اداره بهزیستی خرمشهر، در سخنان خود برخی خدمات ارائه شده از سوی اداره بهزیستی به معلولانی همچون مبتلایان به کم‌بینایی یا نابینایی را برشمرد و اظهار کرد: بهزیستی خرمشهر قریب به 2 هزار معلول تحت پوشش دارد که نزدیک به 250 نفر از آنها نابینا و کم‌بینا هستند و از خدماتی همچون مستمری ماهانه، کمک وسایل توانبخشی، کمک‌هزینه تحصیلی و دانشجویی، بلیط نیم بهای هواپیما، شیرخشک، کمک‌هزینه‌های درمانی، معرفی برای مسکن و اشتغال بهره‌مند می‌شوند.

پرداخت مبلغ 4 میلیون تومان هزینه کولرهای خریداری شده برای انجمن خانه سپید نابینایان اروند از سوی خیرین، تقبل هزینه‌های مصرف ماهانه برق و تلفن این انجمن توسط اداره‌های مرتبط و استفاده رایگان انجمن نابینایان خرمشهر از خدمات برق و تلفن، اختصاص یک دستگاه اتوبوس برای تردد و حمل و نقل نابینایان از منزل به محل انجمن توسط شهرداری خرمشهر و همچنین پرداخت کمک نقدی به مبلغ 5 میلیون ریال به انجمن از سوی یکی از خیرین از دستاوردهای این بازدید بود.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس در این بازدید وعده پیگیری اختصاص یک دستگاه پرینتر بریل به انجمن از طریق سازمان بهزیستی کشور را داد.

وی همچنین قول داد پیگیری حضور تعداد دیگری از مسئولان شهری در محل انجمن نابینایان با هدف حل برخی از مشکلات روشندلان خرمشهری باشد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار