تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۷۴۴۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مترو اهواز تاکنون 27 درصد پیش رفته است؛
دستگاه حفار مترو در ایستگاه نادری متوقف است
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اهواز از ادامه تعمیرات در خیابان سلمان فارسی و ایستگاه مترو این خیابان خبر داد و گفت: نشست ساختمان‌ها در خیابان نادری، موجب توقف کار دستگاه حفار TBM شده است.

عباس هلاکویی اظهار کرد: دستگاه حفار TBM اکنون به دهانه ایستگاه نادری و حوالی پایانه مسافربری سابق باهنر رسیده است. اکنون کار متوقف شده و پس از انجام تعمیرات در این نقطه، دستگاه پیشرفت خود را ادامه خواهد داد.

وی با بیان این که عملیات ساختمانی ایستگاه‌ها تا کنون 53 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ادامه داد: کار ساختمانی در ایستگاه‌های مترو که پیش از ایستگاه میدان ساعت قرار دارند، در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اهواز گفت: ایستگاه میدان دانشگاه نسبت به دیگر ایستگاه‌ها بزرگ‌تر و از اهمیت بالایی برخوردار است. از یک ماه پیش، تجهیزات در این ایستگاه مستقر شده است.

هلاکویی افزود: با این که ایستگاه‌ها در عمق 17 متری ساخته می‌شوند اما برای جلوگیری از نفوذ آب، فنداسیون ایستگاه باید در عمق 28 متری زده شود که این عملیات در ایستگاه دانشگاه ادامه دارد. پس از پایان حفاری، سقف ایستگاه ساخته خواهد شد و عوامل، خاک‌برداری را پس از این مرحله انجام خواهند داد.

وی اظهار کرد: این ایستگاه ضمن این که ایستگاه دانشگاه محسوب می‌شود، به عنوان ایستگاه تدارکاتی نیز تعیین شده است. با راه‌اندازی ایستگاه ساعت و برای جلوگیری از قطع ارتباط پروژه با ایستگاه‌های بعد از دانشگاه، ورود و خروج عوامل و تدارکات مترو برای ادامه پروژه در ایستگاه‌های بالاتر، از طریق ایستگاه کلیدی میدان دانشگاه انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اهواز گفت: هر چند زمانی دو ساله برای ساخت هر ایستگاه مترو تعیین شده است، ولی این احتمال وجود دارد که در این شرایط خاص، ساخت ایستگاه دانشگاه در مدت تعیین شده به پایان نرسد و بدین ترتیب با مسئولان دانشگاه هماهنگ خواهد شد تا به جای 2 سال، 3 سال و نیم برای این بخش از پروژه تعیین شود.

هلاکویی در خصوص پیشرفت کلی پروژه مترو اهواز گفت: این پروژه در مجموع تا کنون 27 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار