تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۷۴۶۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مانور امداد و نجات جاده ای در اهواز برگزار شد
مانور امداد و نجات جاده‌ای با هدف هماهنگی بین دستگاه‌های مسئول و افزایش توان عملیاتی دستگاه‌های امدادی در اهواز برگزار شد.

سید فتح الله هاشم‌نژاد با بیان اینکه مانور موفقیت آمیز امداد و نجات در اهواز برگزار شد اظهار کرد: 14 آبان تا 25 آبان توسط کارگروه امور اجتماعی و آموزش و فرهنگ ایمنی به عنوان دهه ایمنی راه‌ها و مسئولیت ما نامگذاری شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه 25 آبان روز یادمان سوانح جاده‌ای است هلال احمر به دنبال این است که با برگزاری این گونه مانور‌ها با ایجاد فرهنگ سازی مناسب سوانح و تلفات جاده‌ای کاهش یابد.

رئیس جمعیت هلال احمر اهواز افزود: در عرصه جهانی نیز مجمع عمومی سازمان ملل نیز از سال 2011 تا 2020 را دهه ارتقا ایمنی حمل و نقل هدف گزاری کرده است که برای این منظور نیز برنامه‌های کشوری نیز تدارک دیده شده است.

وی درباره امدادرسانی جاده‌ای بیان کرد: هر وقت حادثه‌ای رخ می‌دهد 6 دستگاه برای امداد می‌شتابند که این 6 دستگاه عبارتند از هلال احمر، اورژانس، اداره راه و شهرسازی، پلیس راه و نیروی انتظامی هستند.

هاشم‌نژاد گفت: برای ایجاد هماهنگی بین این دستگاه‌ها مانور امداد و نجات جاده‌ای امروز در کیلومتر 5 جاده اندیمشک – اهواز برگزار شد.

وی درباره موفقیت مانور اظهار کرد: در این مانور که 3 خودرو دچار سانحه و آتش سوزی شده بودند دستگاه‌ها با موفقیت و در وقت مناسب حاضر و امداد رسانی کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر اهواز درباره اهداف اصلی این مانور امداد و نجات گفت: هماهنگی بین دستگاه‌های مسئول و افزایش توان عملیاتی دستگاه‌ها از اهداف اصلی این مانور بود.
:
:
:
آخرین اخبار