تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۷۵۴۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در فرهنگ شهروندي غربي طبقه فقير تعريف نشده است
رئيس دانشگاه جامع علمی – کاربردی خوزستان گفت:‌ اين نگاه و انديشه كه امروزه تحت عنوان فرهنگ شهروندي مطرح است، مبتني بر جايگاه و خاستگاه طبقه متوسط جامعه غربي است و لذا در اين انديشه طبقه حاشيه‌نشين و فقير جايگاهي ندارد.

دکتر علی‌حسین حسین‌زاده با اشاره به اين‌كه فرهنگ شهروندي و مفهوم شهروندي مفهومي جديد است، اظهار‌ داشت:‌ مباني تئوريك اين فرهنگ، مبتني بر نگاهي بر اساس معرفت غربي است كه خود اين معرفت غربي نيز مبتني بر اندیشه‌های ليبرالي است.

وي افزود: بخشي از این نگاه و انديشه گرته‌برداری از انديشه‌هاي موجود فعلي دنياي غرب است. اين در حالي است كه ما مي‌خواهيم بر اساس آموزه‌هاي ديني به اين حوزه نگاه كنيم و بايد اين مفاهيم را تا حدود زيادي بومي كرده و با جايگاهي که براي اقشار محروم و فقير پيدا می‌كنيم، به مساله فرهنگ شهروندي و مفهوم شهروندي نگاه كنيم.

دبير كارگروه فرهنگ شهروندي استانداري خوزستان تصريح كرد: ‌بر اين اساس، الگويي كه توسط متفكرين غربي مطرح شده است، متاثر از شرايط اجتماعي و فرهنگي آن‌ها مي‌باشد. در هنگام استفاده از اين الگو بايد توجه داشت كه حتما با توجه به فرهنگ خاص جامعه ايران، تعريفي مجدد يافته و الگويي مبتني بر شرايط جامعه ايران طراحي شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار