تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۸
کد خبر: ۷۶۲۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایجاد منطقه ويژه نفت و گاز در خوزستان، خواسته صنعتگران
رييس انجمن سازندگان تجهيزات نفت، گاز و پتروشيمي خوزستان گفت: انتظار داريم با توجه به حضور شركت‌هاي بزرگ همچون نفت و حفاري در استان و دسترسي آسان به توليدكنندگان تجهيزات نفت و گاز، منطقه ويژه نفت و گاز در استان ايجاد شود.

علي كراني اظهاركرد: ‌مي‌طلبد كه مديران مناطق نفت‌خيز جنوب و شركت ملي حفاري ايران و ساير دستگاه‌هاي متولي پاي كار بيايند؛ در اين صورت مي‌تواند بحث منطقه ويژه را با جديت بيشتري پيگيري كرد.

وي افزود: ‌اگر بخواهيم سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي را دنبال كنيم بايد بتوانيم در مسير كاهش هزينه‌ها گام برداريم.

كراني تصريح‌كرد:‌ وقتي در استان خوزستان عمده دكل‌هاي حفاري و شركت‌ها مادر نفتي و حفاري مستقر هستند، مي‌طلبد كه صنايع وابسته به نفت و حفاري و صنايع كوچك در كنار اين مجموعه باشد.

وي عنوان‌كرد:‌ در اين صورت صنايع مادر همچون شركت ملي حفاري ايران و شركت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب مي‌توانند به‌راحتي به شركت‌هاي سازنده و تامين‌كننده قطعات مورد نياز خود، دسترسي داشته باشند.

كراني ادامه‌داد: از سوي دیگر خوزستان دارای مزیت هم‌جواری با كشور عراق است و ما در استان می‌توانیم به جاي صادرات ميوه و تره‌بار، تجهيزات نفتي كه در استان توليد مي‌شود را صادر كنيم و اين مساله باعث ورود ارز در استان و كشور مي‌شود.

وي افزود: شركت شهرك‌هاي صنعتي استان رسما در خصوص تامين و واگذاري زمين مورد نياز جهت ايجاد منطقه ويژه نفت و گاز اعلام آمادگي كرده است.

كراني بيان‌كرد: به دليل زمان‌بر بودن ساخت و ايجاد منطقه ويژه، فعلا قرار شده شهرك شماره يك اهواز كه 80 درصد شركت‌هاي مستقر در آن سازنده تجهيزات نفت و گاز هستند، به صورت پايلوت منطقه ويژه نفت و گاز انتخاب شود اما پس از واگذاري زمين و نهايي شدن منطقه ويژه نفت و گاز، هر سازنده و سرمايه‌گذاري كه در زمينه نفت و گاز فعاليت دارد، مي‌تواند در منطقه ويژه نفت و گاز خوزستان مستقر شود و قصد ما اين است كه فرصت حضور در منطقه ويژه به همگان داده شود و اين منطقه فقط متعلق به خوزستاني‌ها نيست.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: نفت ، گاز ، خوزستان ، پتروشیمی
:
:
:
آخرین اخبار