تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۷۶۴۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل دامپزشکی خوزستان خبر داد:
برگزاری مانور پیشگیری از بیماری‌های دامی در خوزستان
مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: مانور عملیاتی کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی با محوریت بیماری لمپی اسکین در سطح واحدهای اپیدمیولوژیک شهرستان اهواز برگزار شد.

مصطفی کنارکوهی امروز اظهار کرد: با توجه به اهمیت مراقبت از بیماری‌های دامی به ویژه بیماری‌های اگزوتیک و ضرورت کنترل و پیشگیری به موقع از این بیماری‌ها در سطح استان مانور عملیاتی کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی برگزار شد.

وی افزود: با توجه به افزایش تعداد کانون‌های بیماری لمپی اسکین در سطح برخی دامداری‌های اهواز و اهمیت این شهرستان از نظر بالا بودن جمعیت دامی و امکان گسترش بیشتر بیماری به سایر نقاط حساس استان، کارشناسان دامپزشکی اقدام به برگزاری این مانور عملیاتی در سطح واحدهای اپیدمیولوژیک شهرستان اهواز کردند.

کنارکوهی با اشاره به اجرای اصل واکنش سریع، مراقبت فعال و پایش بیماری لمپی اسکین در سطح گاوداری‌های شهرستان افزود: پنج اکیپ عملیاتی در مسیرهای مختلف روستایی اهواز با هدف آماده‌سازی و ایجاد آمایش در پرسنل صحرایی و ستادی تشکیل شد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان ادامه داد: به منظور ایجاد چتر ایمنی در جمعیت دام‌های سنگین علیه بیماری لمپی اسکین، عملیات واکسیناسیون عمومی و لکه‌گیری واکسیناسیون در واحدهای حساس که به طور کامل پوشش داده نشده‌، اجرا شد.

وی یادآور شد: همچنین آموزش پرسنل صحرایی شرکت‌کننده در عملیات در رابطه با حفظ زنجیره سرد واکسن، مدیریت عملیات واکسیناسیون در روستاهای تحت پوشش و آموزش دامداران در محل دامداری توسط  دامپزشکان شرکت‌کننده در مانور انجام شد.

کنارکوهی در پایان تصریح کرد: ارزیابی برنامه‌ها و بررسی عملکرد اقدامات کنترلی صورت گرفته علیه این بیماری توسط اداره دامپزشکی اهواز و نیز مراکز مایه‌کوبی بخش خصوصی شهرستان در سطح واحدهای تحت پوشش مایه‌کوبی، از دیگر اقدامات صورت پذیرفته در این مانور بود که به مرحله اجرا درآمد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار