تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۷۶۶۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در نشست تخصصی شوراي راهبردي گردشگري سلامت مطرح شد؛
هزینه خدمات پزشکی خوزستان برای گردشگران بسیار مناسب است/ سرگردانی به دلیل تفاوت قیمت، مشکل اصلی گردشگران سلامت
تنها عمل قلب و ريه در استان ما انجام نمي شود كه در آينده نزدیک اين ظرفيت نيز در استان ايجاد خواهد شد / هزینه ها از كرايه تاكسي تا ويزيت پزشكان در كشور بسیار متغیر است و به منظور ساماندهي اين مشكل، آژانس هاي تخصصي باید در کشور ایجاد شود
خوزنیوز: دکتر ایدنی گفت: تنوع خدمات بستري و سرپايي تحصصي و فوق تحصصي در استان بسيار فراوان و هزينه خدمات ارائه شده براي بيماران استاني و مراجعه كنندگان خارجي بسيار مناسب است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جندی شاپور اهواز

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جندی شاپور اهواز پیش از ظهر امروز در دومين نشست تخصصي منطقه اي شوراي راهبردي گردشگري سلامت جنوب و جنوب غرب كشور در اهواز گفت: صنعت گردشگري سلامت یک صنعت بسيار پر درآمد است و امروزه در كشور هاي پيشرفته دنيا يك حوزه تخصصي محسوب مي شود.

اسماعیل ایدنی اظهارکرد: در استان خوزستان با توجه به مسائلی که در یکی دو دهه اخیر در خاورمیانه رخ داد،‌ فرصت‌های گردشگری خوبی در حوزه گردشگری سلامت به وجود آمده است.
وی افزود: ظرفيت استان خوزستان نبايد تنها به پذيرش بيمار محدود شود. استفاده از سيستم خاص و وجود مراكز درماني و بهداشتي در همه نقاط كشور يك الگوي بسيار موفق در دنيا محسوب مي شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: کشور ما از نظر کیفیت خدمات پزشکان جزو پنج کشور نخست جهان است و به منظور اثبات اين ادعا مي توان به موفقيت پزشكان حاذق ايراني در كشورهاي پيشرفته دنيا اشاره كرد.

ایدنی ادامه داد: خوزستان در دو حوزه ظرفیت گردشگری دارد که نخست ظرفیت‌های طبیعی و اقلیمی و باستانی، و دیگر توانمندی جامعه پزشکی و بهره‌مندی از نیروهای تخصصی و فوق تخصصی در استان خوزستان است.

وي با اشاره به انجام عمل هاي جراحي بسيار پيچيده در خوزستان تصريح كرد: تنها عمل قلب و ريه در استان ما انجام نمي شود كه در آينده نزدیک اين ظرفيت نيز در استان ايجاد خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: همچنین کیفیت خدمات هتلینگ نیز بسیار قابل توجه است و بسیاری از بیمارستان‌های استان نوساز و از اعتبارات بسيار خوبي نيز برخوردار هستند.


ایدنی افزود: كشور ما به دليل وجود پتانسيل هاي علمي، از ظرفيت هاي بسيار خوبي در زمينه توسعه صنعت گردشگري سلامت برخوردار است.

وی یادآورشد: تنوع خدمات تخصصی و فوق تخصصی در استان با 17 هزار عمل جراحی در ماه از ظرفیت‌های جامعه پزشکی این استان است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ارتباط با کشورهای همجوار را محدود به بیمار نیست و ما می توانیم دانش فنی خود را برای اراده خدمات سلامت چه در زمینه طراحی خدمات سلامت و چرا ساخت بیمارستان و دیگر ملزومات پزشکی ارائه دهیم.

ایدنی یکی از خطرات تهدیدکننده گردشگری سلامت را در کشور ما بی‌نظمی در شیوه ارائه خدمات درمانی دانست و گفت: به منظور ساماندهي اين وضعيت نيازمند ورود بخش دولتي هستيم.

وی تاکید کرد: باید برنامه داشته باشیم که به یک برند برای ارائه خدمات سلامت در کشور عراق تبدیل شویم و دولت نیز به عنوان سیاست‌گذار در این زمینه وارد عمل شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: برای برند شدن تعصب داریم و به دنبال اعتباربخشی جدید برای بیمارستان‌ها هستیم؛ در زمینه بیماران خارجی نیاز است تصویری از سیمای بیمارانی که به کشور ما وارد می‌شوند داشته باشیم تا مشخص شود در چه حوزه‌هایی باید سرمایه‌گذاری کرد.

ایدنی همچنین گفت: بيمارستان هايي كه امكان ارائه خدمات پزشكي به گردشگران سلامت را دارند بايد از سوي دولت اعتباراتي را دريافت كنند.

وی تصريح كرد: تنوع خدمات بستري و سرپايي تحصصي و فوق تحصصي در استان بسيار فراوان و هزينه خدمات ارائه شده براي بيماران استاني و مراجعه كنندگان خارجي نيز بسيار مناسب است.

استاندار خوزستان: سرگردانی به دلیل هزینه های متفاوت، مشکل اصلی گردشگران سلامت

به گزارش خوزنیوز، استاندار خوزستان در این نشست تخصصی گفت: سرگردانی به دلیل هزینه های متفاوت، مشکل اصلی گردشگران سلامت به دليل چند نرخي بودن خدمات متفاوت است و به منظور  ساماندهي اين مشكل، باید آژانس هاي تخصصي در کشور ایجاد شود.

عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان

عبدالحسن مقتدايي اظهارداشت: در خوزستان فعاليت هاي كارشناسي شده اي به منظور احياي زير ساخت هاي گردشگري صورت گرفته است و پس از یک سال کار کارشناسی، در بخش گردشگري سلامت تفاهم نامه اي با كشور عراق منعقد شده که امیدواریم نتایج آن عاید مردم، دانشگاه ها و  مراکز خدمات درمانی دو کشور شود.

وي با اشاره به شرايط خاص استان و برخي آثار تارخي فراموش شده آن افزود: در راستاي اهداف دولت، سرمايه گذاري سنگیني در دو بخش فیزیکی و نرم افزاري گردشگري سلامت در استان انجام شده است.

استاندار خوزستان به اختصاص مبلغ یک هزار و 300 ميليارد تومان برای توسعه زير ساخت هاي گردشگري در خوزستان اشاره کرد و گفت: فعاليت بسيار وسيعي در همه شهرهاي استان از تالاب شادگان گرفته تا شوشتر انجام خواهد شد.

استاندار خوزستان یادآورشد: دو اتفاق با هدف ایجاد تسهیلات گردشگری در استان انجام شده که در هیچ استانی نبوده و شامل تعطيلي روزهاي پنجشنبه و تردد خودروهاي پلاك اروند در كل استان به منظور ترغيب شهروندان به طبيعت گردي و گردشگري در خوزستان است.

مقتدایی تاکیدکرد: در چند سال اخير پنج سازمان مردم نهاد در زمينه توسعه گردشگري در خوزستان ايجاد شده است و همه این اقدامات نشان دهنده از توجه مسئولین استانی به مسئله گردشگری است.

وی از جمله مشکلات گردشگران سلامت را سردرگمي به دليل چند نرخي بودن خدمات متفاوت عنوان کرد و گفت: هزینه ها از كرايه تاكسي تا ويزيت پزشكان در كشور بسیار متغیر است و به منظور  ساماندهي اين مشكل، آژانس هاي تخصصي باید در کشور ایجاد شود.

استاندار خوزستان یادآور شد: در راه پيشرفت صنعت گردشگري در ابتدا بايد از كمك هاي بخش دولتي بهره ببريم و پس از گذشت چند سال شركت هاي خصوصي را هم وارد اين صنعت كنيم.

مقتدایی گفت: در تصمیمات محلی اگر بخواهیم معطل مرکز باشیم هر اقدام به چند ماه دیگر موکول می‌شود؛ به اقتضای شرایط هر استان باید اختیاراتی تفویض شود که مجبور نشویم در یک سال چندین تخلف داشته باشیم و اگر رضایت مردم در کارها باشد از مرکز نیز با ما کاری نخواهند داشت.

استاندار خوزستان با بیان اینکه باید کاری کرد که گردشگر در این کشور احساس آرامش کند و با احترام با او برخورد شود، یادآور شد: در تحویل بیماران خارجی باید یک کار ملی صورت گیرد و در این زمینه باید مسیری تعیین کرد چرا که این مسائل فرابخشی است.
:
:
:
آخرین اخبار