تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۷۶۷۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در آستانه ایام اربعین؛
روزانه 42 هزار زائر ایرانی به مرز چذابه می‌روند
فرماندار دشت‌آزادگان از تردد روزانه بیش از 42 هزار زائر ایرانی از مرز چذابه به سمت عراق برای شرکت در کنگره بزرگ سوگواری اربعین حسینی(ع) خبر داد.

عبدالرحیم ناطقی اظهار کرد: اعزام زائران عتبات عالیات عراق برای حضور در مراسم اربعین حسینی(ع)، از یکم آذرماه آغاز شده و تا کنون 150 هزار نفر از مرز چذابه در خوزستان به عراق اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: امکانات و تجهیزات بسیار خوبی برای زوار در مرز چذابه، فراهم شده که شامل اسکان و پذیرایی شبانه‌روزی، ایجاد کمپ‌های بهداشتی و درمانی و استقرار کیپ‌های امدادی، فرهنگی و تبلیغی است. همچنین با توجه به این‌که در گذشته صدور گذرنامه و امکانات مورد نیاز امور مربوطه، یکی از مشکلات در حوزه سامان‌دهی زوار در مرز بود و سایت مستقر در منطقه، پاسخگوی میزان جمعیت زوار نبود؛ امسال با بهره‌گیری از دستگاهی پیشرفته‌تر، پهنای باند از یک مگابایت به 10 مگابایت افزایش یافته و امکان عبور راحت‌تر زوار از مرز فراهم شده است.

فرماندار دشت‌آزادگان افزود: با توجه به این شرایط، پیش‌بینی می‌شود که افزایش جمعیت زواری که به مرز چذابه می‌آیند، تا چهارشنبه این هفته ادامه داشته باشد.

ناطقی در خصوص بروز مشکلات احتمالی در زمان عبور و مرور زائران از مرز چذابه گفت: خوشبختانه مشکلی در مرز چذابه برای زائران وجود ندارد و مشکل در مرز عراق است. علی‌رغم این‌که همه امکانات در این سوی مرز در چذابه فراهم شده اما در آن سوی مرز در عراق، همه امکانات لازم برای زائران ایرانی فراهم نیست. بنابراین انتظار داریم زوار خود با مسئولان همکاری بیشتری داشته باشند و به صورت مرحله‌ای وارد مرزهای عبور چذابه، مهران و شلمچه شوند تا بتوان این وضعیت را به خوبی سامان‌دهی کرد.

وی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده؛ توانایی مدیریت برگشت زوار به کشور را تا 5 روز پس از ایام اربعین حسینی(ع) خواهیم داشت.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار