تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۷۷۰۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز:
فناوری کشور از متوسط منطقه نیز پایین‌تر است
معاون پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه در بخش دستاوردهای پژوهشی در سطح منطقه نخست هستیم ولی از نظر فناوری عقب هستیم، گفت: در بحث فناوری از متوسط منطقه نیز پایین‌تریم.

ابراهیم حاجی‌دولو پیش از ظهر امروز در نشست هفته پژوهش با اصحاب رسانه اظهار کرد: سنت برگزاری هفته پژوهش همانند سال‌های گذشته در سطح استان و کشور برگزار می‌شود و امسال نیز مانند سال‌های گذشته برنامه‌ها به شکل جدی و منظم برگزار خواهد شد.

وی افزود: برگزاری هفته پژوهش به این منظور که در آستانه سال تحصیلی امسال مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی علم و فناوری را اعلام کردند، بسیار اهمیت پیدا کرده و این بار وظیفه و رسالت بیشتری را بر عهده مسئولان گذاشته است.

حاجی‌دولو گفت: سیاست‌ها، اولویت‌ها و برنامه‌ها مشخص شده و برنامه‌های متنوعی در این هفته برگزار می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه تعیین اولویت‌های آموزش و پژوهش با توجه به نیازها و ظرفیت‌های کشور و استفاده از این ظرفیت‌ها برای رسیدن کشور به جایگاه نخست علمی و فناوری بسیار مهم است، تصریح کرد: کشور ما از نظر علمی به جایگاه نخست منطقه رسیده اما از نظر فناوری نه تنها در رده‌های نخست نیستیم بلکه حتی زیر متوسط در خاورمیانه و منطقه هستیم و ظرفیت و کار برای رسیدن به این موضوع بسیار است.

وی با بیان اینکه در تولید مقاله ما به حد کافی هست ولی از نظر فناوری عقب هستیم گفت: اهمیت این مراسم این است که در بخش پژوهشی نشان دهیم زیرا در بخش دستاوردهای پژوهشی در سطح منطقه نخست هستیم و در 10 سال گذشته در همین حوزه پژوهشی نیز بسیار عقب بودیم.

حاجی‌دولو یادآور شد: در کنار این باید یادآوری کرد که در بحث فناوری از کشورهای منطقه عقب افتاده هستیم؛ ما در زمینه پژوهش به جایگاه خوبی رسیدیم ولی در بحث فناوری بسیار پایین‌تر هستیم، حتی از متوسط منطقه پایین‌تریم.

معاون پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه این هفته را به عنوان یادآوری برای اینکه تولیدات صنعتی و سخت‌افزاری به جایگاه نخست منطقه برسد، پاس می‌داریم، خاطر نشان کرد: در صورتی که ضعف برنامه‌ریزی و بودجه نیز برکنار شود، 10 سال دیگر در شاخص‌های فناوری نیز در سطح منطقه خواهیم شد.

وی بیان کرد: با توجه به این ضرورت‌ها برنامه‌های مختلفی در هفته پژوهش برنامه‌ریزی شده و ستاد استانی با ریاست استاندار خوزستان و معاونت نیروی انسانی استانداری مقرر شد و مسئولیت برگزاری این هفته در شهرستان اهواز برعهده دانشگاه شهید چمران و در شهرستان‌های استان برعهده دانشگا‌ه‌های بزرگ استان است.

حاجی‌دولو با بیان اینکه ستاد استانی از دو کمیته اصلی تشکیل شده است، گفت: کمیته علمی ستاد استانی به مسئولیت دانشگاه شهید چمران و کمیته اجرایی آن با مسئولیت پارک علم و فناوری خواهد بود.

معاون پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: با توجه به این ضرورت‌ها که بتوانیم درخواست‌ها و انتظارات مورد نیاز مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری را برآورده کنیم، برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: از جمله این برنامه‌ها این است که سازمان‌‌ها نیازهای علمی خود را در دانشگاه بیان می‌کنند و این موضوع زیربنای اصلی است برای اینکه دانشجو و اساتید تحقیقات خود را بر اساس این نیازها تنظیم کنند.

حاجی‌دولو در پایان عنوان کرد: همچنین 11 نشست تخصصی نیازسنجی برای این موضوع برگزار می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار