تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۷۷۱۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فعاليت تنها پنج پزشك عمومي در آبادان
رئيس شوراي شهر آبادان از فعاليت تنها پنج پزشك عمومي در شهرستان آبادان به عنوان يك امتياز منفي براي اين شهر ياد كرد.

حمید حنظل عیدانی عصر امروز در نشست مشترک اعضای شورای اسلامی شهر آّبادان و رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان که در محل دانشکده علوم پزشکی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: موضوع بهداشت و درمان یکی از موضوعات اساسی در هر جامعه ای است. با توجه به تردد افراد خارجی در این منطقه باید به موضوعات بهداشتی توجه شود.

وي افزود: موضوع توریست درمانی یکی از موضوعاتی است که برای ما اهمیت ویژه ای دارد و باید برای این مهم اقدامات صحیح انجام شود.

حنظل عیدانی با اشاره به پزشكان عمومی در آبادان ابراز کرد: برای ما یک امتیاز منفی است که در سطح پزشک های عمومی فقط پنج پزشک داریم.

وی تصریح کرد: به طرح جامع سلامت در شهرستان نیاز داریم و باید از دولتی بودن خارج شویم. با توجه به اینکه سازمان منطقه آزاد اروند بر روی این موضوع می خواهد برنامه ریزی کند باید از این فرصت استفاده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان عنوان کرد: باید برای معضلات معتادین، مشکلات دیالیز و برون سپاری تامین پزشکان مورد نیاز برنامه ریزی شود.

انتقال بازار میوه و تره بار آبادان به خارج از شهر

فرشید بهشتی، عضو شورای اسلامی شهر آبادان و دبیر کمیته توسعه دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز در این نشست اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر آبادان علاقه دارند تا موضوع بهداشت و سلامت مردم آبادان بهبود یابد.

وی بيان کرد: انتقال بازار میوه تره بار به خارج از شهر یکی از طرح های فعلی شورای اسلامی شهر آبادان است که تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه شده است.

دبیر کمیته توسعه دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: متاسفانه در زمینه سگ های ولگرد ظاهرا هماهنگی خوبی بین سایر نهادها مانند نیروی انتظامی وجود ندارد.

بهشتی تصریح کرد: برای انتقال مطب های پزشکی باید راهکار قانونی با نظام پزشکی مطرح شود.

کانال های دفع آب های سطحی باید مسقف شوند

عبدالحسین مکوندی، عضو شورای اسلامی شهر آبادان نیز در این نشست اظهار کرد: در برخی مدارس فلافل هایی به فروش می رسد که با روغن های سوخته و غیر بهداشتی تهیه می شوند که باید هرچه سریع تر این موضوع پیگیری شود.

وی با اشاره به کانال های دفع آب های سطحی بيان کرد: کانال های دفع آب های سطحی باید مسقف شوند.

طرح جامع دانشکده علوم پزشکی آبادان برای ۵۰ سال آینده

علیرضا آموزنده، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان نيز در این نشست اظهار کرد: ما باید کلان نگر بیاندیشیم و همچنین اگر قرار است اقدامی در این منطقه انجام شود باید با توجه به امکانات موجود صورت گیرد.

وی افزود: وضعیت درمان در آبادان نگران کننده است. ما در حال تهیه طرح جامع دانشکده برای ۵۰ سال آینده هستیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: در بیمارستان شهید بهشتی و طالقانی معضل اورژانس وجود دارد و با این شرایط نمی توان خدمات ارائه شود.

آموزنده بيان کرد: موافقت خرید ۳۰ دستگاه آمبولانس «ICU» را از سازمان منطقه آزاد اروند دریافت کرده ایم که با خرید آنها می توان حتی شهرهای اروندکنار و چوئبده را نیز پوشش داد.

وی در همین خصوص ابراز امیدواری کرد: اگر این آمبولانس ها وارد مجموعه پزشکی شهر آبادان شوند، تحول بزرگی در منطقه و کشور انجام می شود.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار