تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۷۷۶۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خشک شدن دو حلقه چاه آب روستاهای بهبهان!
از 3 حلقه چاه تامین‌کننده آب شرب 11 روستای بیدبلند شهرستان بهبهان، 2 حلقه چاه بر اثر شرایط ناشی از خشکسالی خشک شده‌اند.

 درویشعلی کریمی، مدیرعامل این شرکت آب و فاضلاب روستایی استان با اشاره به خشک شدن دو حلقه چاه تامین‌کننده آب شرب روستاهای شهرستان بهبهان، گفت: در حال حاضر 11 روستا بخش بیدبلند، آب شرب مورد نیاز خود را به صورت نوبتی و چند ساعت در روز دریافت می‌کنند که این مشکل به خاطر خشک شدن 2 حلقه از 3 حلقه چاه تامین کننده آب شرب روستاهای این بخش است و در صورت عدم اقدام عاجل برای این موضوع احتمال خشک شدن چاه سوم و حادتر شدن مشکل وجود دارد.

وی افزود: برای رفع این مشکل از معاونت محترم عمرانی استانداری خوزستان درخواست می‌شود از محل اعتبارات خشکسالی و نماینده مردم شهرستان بهبهان در مجلس شورای اسلامی از محل ماده 180 اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان اختصاص دهند تا جانمایی و حفر چاه در نقطه‌ای دیگر صورت گیرد.

مدیرعامل آبفا روستایی خوزستان همچنین با اشاره به وضعیت آب شرب روستاهای شله‌زار بخش زیدون، گفت: 170 خانوار ساکن در این روستا از کمبود آب شرب و کیفیت پایین آن رنج می‌برند چرا که تاسیسات قدیمی فرسوده و از حین انتفاع خارج شده است. برای احداث تصفیه‌خانه جدید و به‌سازی خطوط انتقال و شبکه توزیع آب شرب این دو روستا اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 950 میلیون تومان نیاز است که درخواست می‌شود برای شروع پروژه و رفع شرایط اضطراری پیش آمده، مبلغ 750 میلیون تومان تامین گردد تا نسبت به خرید آب شیرین‌کن اقدام عاجل انجام شود.

کریمی عنوان‌کرد: مقرر شده شرکت آبفا روستایی خوزستان درخواست خود را برای طی مراحل اداری و قانونی از طریق استانداری خوزستان برای وزارت نیرو مبنی بر مجوز برداشت 24 لیتر بر ثانیه آب شرب از خط انتقال آب خلیج فارس جهت تامین آب شرب 10 روستای امین‌آباد شهرستان بهبهان ارائه کند.

گفتنی است خط انتقال آب خلیج‌فارس، آب را از سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد برداشت و پس از عبور از بخش زیدون در شهرستان بهبهان آب شرب چندین شهر در استان بوشهر را تامین می‌کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار