تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۷۸۴۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار خوزستان:
نقش ثبت‌احوال در برنامه‌ریزی‌های جامعه بی‌بدیل است
معاون سیاسی، اجتماعی استانداری خوزستان گفت: نقش ثبت احوال در برنامه ریزی های مهم و حیاتی جامعه در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بی بدیل است.

فرج الله خبیر یکشنبه در همایش بزرگداشت روز ملی ثبت احوال در سالن اجتماعات اداره کل ثبت احوال خوزستان اظهار کرد: جامعه با ثبت احوال و وقایع حیاتی هویت پیدا می کند و برای کسب بسیاری از اطلاعات در پیشبرد امور افراد و جامعه لازم است.

وی افزود: افرادی که به دلایل خاصی بدون شناسنامه هستند از نظر هویتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با مشکلات فراوانی روبرو هستند و نمی توانند کارهای خود را به راحتی انجام هند.

خبیر تصریح کرد: با ثبت احوالات جامعه امکان ترسیم هرم سنی و کسب اطلاعات گروههای سنی فراهم می شود و در نتیجه می توانیم در بخش های مختلفی از جمله آموزش، بهداشت و درمان، اشتغال، امور اجتماعی و فرهنگی و رفع نیازهای روحی و روانی و امور شهری برنامه ریزی کنیم.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد: ثبت دقیق تر و بدون دخل و تصرف اطلاعات در ثبت احوال و ارائه آن به پژوشگران باعث می شود جامعه ما سالم تر در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی گام بردارد.

وی در ادامه با اشاره به وجود مشکل در عرصه آموزش خاطرنشان کرد: در این عرصه کیفیت و کارآمدی نیروی انسانی اهمیت دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار