تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۷۸۶۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری کنفرانس ‌ملی جوش در دانشگاه شهیدچمران
پانزدهمين كنفرانس ملي جوش و بازرسي و چهارمين كنفرانس ملي آزمايش هاي غيرمخرب امروز(9 دی​ماه) اساتید و محققان اين رشته در دانشگاه شهیدچمران اهواز آغاز به​كار كرد.

در آیین افتتاحیه این کنفرانس، فرج الله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان، اظهار​داشت: امیدوارم این کنفرانس​ها به رشد کیفیت در جامعه ما کمک کند چرا که جامعه ما در بخش کیفیت دچار مشکلات جدی است.

وی به معرفی خوزستان به عنوان یک استان صنعتی و ظرفیت​های سرمایه​گذاری و توانمندی​های آن پرداخت و اظهار​ امیدواری کرد: برگزاری این کنفرانس​ها به رشد و توسعه خوزستان در همه ابعاد و جنبه​های مختلف آن کمک کند.

در ادامه اين کنفرانس دکتر ابراهیم حاجی​دولو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهيدچمران اهواز در سخنانی به معرفی این دانشگاه به عنوان بزرگترین مرکز آموزشی جنوب​غرب کشور پرداخت و اظهار​كرد: این دانشگاه با حدود 17 هزار دانشجو، 554 عضو هیئت علمی، 10 مرکز تحقیقاتی و آزمایشگاه مرکزی با تجهیزات مناسب قابلیت​های بالقوه زیادی در بخش پژوهشی دارد.

وی با بيان ​اين​كه آخرین مرکز تحقیقاتی دانشگاه  شهيدچمران اهواز که در هفته پژوهش امسال افتتاح شد، مرکز تحقیقاتی فولاد است، گفت: اين مركز تحقيقاتي با همکاری گروه ملی صنعتی فولاد ایران راه اندازی شد و امیدواریم این مراکز، زمینه ارتباط بیشتر با صنایع را فراهم آورد.

حاجی دولو تصریح کرد: هدف ما گسترش تعداد مراکز تحقیقاتی کاربردی و تقاضا محور و همکاری​های بین​المللی است كه به​طور ویژه در صنایع برق و نورد در حال برنامه ریزی برای راه اندازی مرکز تحقیقاتی هستیم.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهيدچمران اهواز تعداد مجلات علمی پژوهشی دانشگاه 24 عنوان​کرد و افزود: گسترش اصولی و هدفمند مجلات علمی پژوهشی با نظارت بر انتشار مقالات مفید و کارگشا برای بخش صنعت در برنامه پژوهشی دانشگاه قرار دارد.

وی از برگزار​کنندگان و دست​اندرکاران همایش جوش و بازرسی و این انجمن قدردانی نمود و ابراز امیدواری​کرد: برپایی این همایش​ها در تقویت ارتباط مجامع علمی دانشگاهی با بخش صنعت موثر است.

هم ​چنین عبدالوهاب ادب​آوازه رئیس انجمن جوشکاري و آزمايش​هاي غيرمخرب ايران درادامه اين همايش ضمن معرفي اين انجمن و برنامه​های آن گفت: پانزدهمین کنفرانس ملی جوش و بازرسی و چهارمین کنفرانس آزمایش​های غیرمخرب را در اهواز به​عنوان یکی از قطب​های صنعتی مهم کشور برگزار کردیم.

وی در ادامه افزود: در انجمن جوشکاری و آزمایش​های غیرمخرب، بحث​های ضابطه​مند​ شدن فعالیت اجرایی بازرسی و کنترل کیفیت برای ساختمان​های سازه​فلزی و آزمون تایید صلاحیت برای جوشکاری هم​چنان در دست پیگیری و گسترش است.

ادب ​آوازه با اشاره به اين​كه انجمن جوشکاري و آزمايش​هاي غيرمخرب ايران در سال 2014 به عضویت کمیته بین​المللی آزمایش​های غیرمخرب درآمده گفت: امیدواریم این عضویت دستاوردهای خوبی برای کشور داشته باشد.

وی هم‌چنین از ادارات استاندارد استان‌ها که همکاری این انجمن را پذیرفتند و در تدوین، توسعه و ترویج استانداردهای ملی جوش و آزمایش های غیرمخرب کوشش و در اجرای آن همکاری می کنند قدردانی‌کرد.

ادب‌آوازه با بیان این‌که همکاری با اداره استاندارد در تدوین و بازنگری استانداردهای ملی هنوز ادامه دارد، افزود: در میان 260 انجمن علمی فعال در کشور، انجمن جوشکاری و آزمایش‌های غیرمخرب به عنوان انجمن علمی پیشتاز در تدوین استانداردهای ملی در کشور شناخته شده است.

هم‌چنین در ادامه این کنفرانس دکتر رضا دهملایی دبیر علمی کنفرانس، با اشاره به سوابق برگزاری این رویداد علمی گفت: به دلیل وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالا در خوزستان به‌ویژه در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاه، فولاد و لوله سازی و ارتباط این صنایع با جوشکاری و بازرسی فنی، امسال کنفرانس در دانشگاه شهید‌چمران برگزار شد.

وی با بیان‌این‌که به متقاضیان قابل توجه کنفرانس و ابعاد گسترده موضوع آن در بخش صنعت، اظهار داشت: فراخوان پانزدهمین کنفرانس در اسفندماه سال گذشته در همایش چهاردهم در کرج اعلام و انتشار یافت و پذیرش مقالات از اردیبهشت تا نیمه مهرماه ادامه یافت.

دهملایی افزود: از ارسال 220 مقاله به صورت چکیده به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد که پس از دو دوره داوری و ارزیابی از این تعداد، 105 مقاله پوستری و 34 مقاله برای ارائه حضوری پذیرفته شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: برگزاری این کنفرانس در ارتقاء سطح علمی دانشجویان، اساتید و صنعتگران و بازکردن گره‌های بخش صنعت در حوزه جوش و بازرسی موثر باشد.
:
:
:
آخرین اخبار