تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۷۹۰۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رهاسازی تیلاپیا در آب‌های خوزستان ممنوع شد
معاون محيط زيست طبيعي اداره‌كل حفاظت محيط زيست خوزستان گفت: سازمان حفاظت محيط زيست به دليل آثار منفي ماهي تيلاپيا بر طبيعت، ورود هر نوع از گونه​هاي اين ماهي را ممنوع اعلام كرد.

عادل مولا اظهار كرد: چندي پيش در آب​هاي استان خوزستان ورود گونه​اي از ماهي​هاي تيلاپيا مشاهده شد كه به گونه​هاي ديگر ماهي​ها و آبزيان آسيب​هاي جدي وارد كرد، لذا بنا به ضرورت و حساسيت موضوع، انجام مطالعات در خصوص چگونگي ورود اين ماهي به آب‌هاي خوزستان و ميزان آسيب​رساني آن به طبيعت در دستور كار قرار گرفت.

وي با بيان اين كه مطالعات گسترده​اي در اين زمينه در مركز تحقيقات آبزي​پروران استان در حال انجام است، افزود: تاكنون نتايج مدوني در اين زمينه به دست نيامده است كه بتوان از آنها استفاده كرد. با این شرایط؛ تا پايان اين مطالعات، ورود هر گونه از ماهي تيلاپيا چه به صورت مواد پروتئيني و چه پرورشي، و يا رهاسازي آن به آب​هاي استان خوزستان ممنوع است.

معاون محيط زيست طبيعي اداره‌كل حفاظت محيط زيست خوزستان گفت: برخي از گونه​هاي ماهي تيلاپيا داراي ارزش اقتصادي است و عده​اي نيز بنا به اين دليل، اقدام به واردات آن مي​كردند. گونه​هاي ماهي تيلاپيا داراي انواع مختلف و ارزش اقتصادي متفاوتي است اما به دليل آسيب​ها و آثار منفي كه بر طبيعت و ديگر آبزيان مي​گذارد، ضروري است در جهت كاهش اين آسيب​ها، به نتايج و راهكارهاي مناسبي در تحقيقات دست يابيم.
برچسب ها: تیلاپیا
:
:
:
آخرین اخبار