تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۷۹۲۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دستفروشان اهواز تا سال آینده ساماندهی می‌شوند
رئیس شورای شهر اهواز گفت: هرجا تخلفی صورت گیرد با آن برخورد سازنده، بازدارنده و قهری خواهیم داشت.

قربانعلی سعادت نیا شامگاه سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شورای شهر یک نهاد مدنی و ظرفیت قابل قبول برای نظام و مردم است، فرصتی برای چابک سازی دولت، واگذاری امور به مردم، رشد و توسعه ایران و تحقق جمهوریت نظام است.

وی ادامه داد: شورا در شهرها نهاد وحدت، همدلی و محور صمیمت بین همه مسئولان است که امیدورایم از این ظرفیت به نحو شایسته استفاده کنیم.

رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه درهای شورا به روی همه اصحاب رسانه و مردم باز است، تصریح کرد: امیدوارم در راستای توسعه شهر و رفع مشکلات شهروندان ما را یاری کنید و با سخنگوی شورا که مجرای صحیحی برای انتقال افکار است رابطه قوی برقرار کنید تا از شایعه پراکنی ها جلوگیری شود.

برخورد سازنده با تخلف

وی در پاسخ به این سئوال که با تخلفات و مفاسد در شهرداری اهواز چگونه برخورد خواهید کرد، گفت: هرجایی تخلفی صورت گیرد با آن برخورد سازنده، بازدارنده و قهری خواهیم داشت و در رابطه با هر سازمانی در شهرداری اهواز تخلفی به دست من برسد به کمیسیون مربوطه ارجاع می دهم تا پیگیری شود.

سعادت نیا با بیان اینکه هیچ کس نمی تواند خود را از قوانین مبری بداند، عنوان کرد: در رابطه با سازمان میادین میوه و تره بار مشکلاتی در زمینه بهداشت، سرویس های بهداشتی، امنیت و... وجود دارد که در این زمینه با سازمان مربوطه برگزار شد و آنها ملزم به رفع این مشکلات شدند.

رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به اینکه هیچگاه اجازه نداده ایم پروژه های عمرانی راكد بماند، اظهار کرد: جلسه هر زمان که نیاز باشد جلسه پرسش و پاسخ با شهردار اهواز در در فضایی منعطف و صمیمی برگزار خواهیم کرد و هیچگاه از ادبیات تند و کند استفاده نمی کنیم.

وی با بیان اینکه اهواز به عنوان هشتمین کلانشهر باید به جایگاه در شان خود برسد، اضافه کرد: تلاش داریم با همه سازمان ها و مدیریت ها رابطه خوبی داشته باشیم و حل شدن قضیه بنکداران بعد از ۱۰ سال نشان از این همدلی دارد.

هیئت رئیسه دوم بد شروع كرد

سعادت نیا بیان کرد: ما در هیئت رئیسه دوم شورا کار خود را بد شروع کردیم اما در نیمه دوم موفق خواهیم بود زیرا نیمه دوم متعلق به مربی است و باید بازی را ببریم اگر باختیم من مسئول هستم.

وی در رابطه با وضعیت متروی اهواز گفت: تلاشم این است که کمیسیون عمران و حمل و نقل برای حل مشکلات متروی اهواز به یکدیگر گره بخورند، در روزهای آینده جلسه ای با معاون عمرانی استانداری خوزستان خواهیم داشت تا راهکارهایی برای دریافت فاینانس ارائه شود همچنین جلسه ای با بانک شهر داشتم که مقرر شد به عنوان بانک عامل به صندوق توسعه ارزی معرفی شود تا فاینانس آزاد شود.

رئیس شورای شهر اهواز با تاکید بر اینکه کارهای عقب مانده زیادی داریم، عنوان کرد: گاهی اوقات پرونده هایی در رابطه با املاک به شورای شهر اهواز رجوع می شود که مربوط به ۱۵ سال پیش است.

به ریاستم می بالم

وی گفت: من به خودم به خاطر مسئولیت ریاست شورا می بالم زیرا ریاست جمعی را دارم که از افراد قدرتمندی تشکیل شده است و تا کنون توانسته ایم در زمینه پروژه های عمرانی حرکت های رو به جلویی داشته باشیم.

سعادت نیا افزود: بیش از ۹۰۰ پروژه را در دستور کار و در حال اجرا داریم و تلاش می شود تا سال آینده روگذرها و زیرگذرها را افزایش دهیم تا گره های ترافیکی شهر باز شود.

وی از فعال شدن سامانه ۱۳۷ خبر داد و گفت: با استفاده از سامانه ۱۳۷ اعضای شورای شهر با مردم در ارتباط هستند و در جریان مسائل و مشکلات آن ها قرار می گیرند.

رئیس شورای شهر اهواز در رابطه با بحث برون سپاری خدمات در شهرداری اهواز اظهار کرد: ما در شورای شهر اهواز به دنبال بحث برون سپاری برخی خدمات شهرداری اهواز هستیم زیرا یکی از موارد مبارزه با فساد است.

دستفروشان تا سال آینده ساماندهی می شود

وی بیان کرد: دستفروشان را تا سال آینده ساماندهی خواهیم کرد و به مکان جدیدی منتقل می شوند، این مشکل در دستور کار کمیسیون خدمات شهری وسازمان میادین و تره بار قرار دارد.

سعادت نیا از تقدیم بودجه ۹۴ شهرداری اهواز در روزهای آینده خبر داد و گفت: سعی خواهد شد در بودجه ۹۴ نیازهای جدید شهر شناسایی شود و کارهایی را که در سال ۹۳ انجام نداده ایم سال ۹۴ در دستور کار قرار گیرند.

وی به خدمات ارائه شده در مناطق محروم و حاشیه ای شهر اشاره کرد و افزود: یک سوم شهروندان که اغلب آنها در مناطق محروم و حاشیه ای ساکن هستند، توانایی پرداخت عوارض به شهرداری اهواز را ندارند اما با این وجود ما تلاش می کنیم توسعه متوازن را در مناطق محروم ایجاد کنیم. به عنوان مثال در منطقه ۷ شهرداری اهواز مبلغ ۳۱ میلیارد تومان صرف کارهای عمرانی شده است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار